Efektivní a udržitelná doprava

Příklady dobré praxe

Prevence nežádoucího pohybu cyklistů v CHKO Pálava
Správa CHKO Pálava se potýká na svém území s ilegálním pohybem cyklistů. Jedná o národní přírodní rezervace (NPR). Jedním z předpokládaných důvodů tohoto nezodpovědného jednání cyklistů je nemožnost kolo bezpečně odložit a dále pokračovat v cestě.
Více informací
Dynamicky se rozvíjející projekt nabíjecích stanic pro elektrokola v Ústeckém kraji
V Ústeckém a nově i Pardubickém kraji je ve velkém budována síť veřejných nabíjecích stanic pro elektrokola.
Více informací
Možnosti rozvoje elektromobility v českých obcích
Obce jsou v současné době motivovány v otázkách elektromobility především Ministerstvem životního prostředí, který již počtvrté vyhlásil dotační výzvu na podporu při pořízení elektromobilu i dobíjecí infrastruktury.
Více informací
Rychlodobíjecí stanice pro elektromobily v Třebíči
Cílem je zpřístupnit infrastrukturu pro plnou elektromobilitu nejen pro veřejnost, ale také pro město a městské organizace. Jde o projekt vybudovaný na základě Memoranda uzavřeného mezi městem Třebíč a společnosti EON Česká republika, s.r.o.
Více informací
Elektrokola pro zaměstnance Městského úřadu v Třebíči
Město Třebíč provozuje od roku 2016 čtyři městská elektrokola. Jízdní elektrokola jsou umístěna v budově na Karlově náměstí a v budově na Masarykově náměstí. V roce 2019 se pořídily další 3 ks elektrokol.
Více informací
Všechny křižovatky v Olomouci centrálně řídí jediný systém. Ví i na jakém parkovišti je místo.
V hanácké metropoli začala fungovat nová dopravní aplikace Chytrá Olomouc. Informuje řidiče o dopravních uzavírkách, nehodách či počtech volných parkovacích míst. Aplikace pro Android a iOS využívá data z nové dopravní řídící ústředny za 30 milionů Kč, která byla v těchto dnech uvedena do ostrého provozu.
Více informací
Ostrava bude mít chytrou zastávku. Její podobu mohou vybrat obyvatelé.
Obyvatelé Ostravy mohou na internetu rozhodnout o tom, jak má vypadat a co bude umět chytrá zastávka, která se stane součástí slezské metropole. Zastávka má poskytnout cestujícím nejen informace o dopravním spojení, ale i další údaje a služby. Ostravský dopravní podnik podle zvolených preferencí zajistí její vytvoření.
Více informací

Dotace

Dotační program Jihomoravského kraje - Podpora rozvoje cyklistiky a cyklistické dopravy v Jihomoravském kraji v roce 2021

Stav
vyhlášená
Zahájení výzvy
15.02.2021
Ukončení výzvy
1.03.2021
Zdroj financování
Krajský
Dotační program
JMK
Oprávněný žadatel
Obce, svazky obcí, MAS
Hlavní předmět podpory
Účelem dotačního programu je zkvalitnění infrastruktury cyklistické dopravy jako jedné ze základních forem dojížďky do zaměstnání, škol, za službami a rozvoj cykloturistiky jako součásti budování systému bezpečných mezinárodních, národních a krajských cyklostezek a cyklotras a tras MTB na území Jihomoravského kraje. Podpora rozvoje cykloturistiky je chápána jako součást péče o zdraví, snižování podílu individuální motorové dopravy, zdroj zábavy, rozvoj rekreace a cestovního ruchu.
Finanční alokace
10 000 000 Kč
Míra dotace
max 60 %
Více informací

Dotační program Jihomoravského kraje - Podpora udržování čistoty cyklistických komunikací a úpravy běžeckých lyžařských tratí v Jihomoravském kraji v roce 2021

Stav
vyhlášená
Zahájení výzvy
15.02.2021
Ukončení výzvy
1.03.2021
Zdroj financování
Krajský
Dotační program
JMK
Oprávněný žadatel
Obce, svazky obcí, MAS
Hlavní předmět podpory
Cílem je zajištění čistoty a bezpečnosti pro nemotorovou dopravu na území Jihomoravského kraje, tzn. na stezkách pro cyklisty, terénních a cyklistických trasách, podpora bezpečné sjízdnosti singletrailů a podpora běžeckých lyžařských tratí.
Finanční alokace
2 700 000 Kč
Míra dotace
až 70 %
Více informací

Státní fond dopravní infrastruktury - Cyklistické stezky, cyklopruhy

Stav
vyhlášená
Zahájení výzvy
21.09.2020
Ukončení výzvy
1.02.2021
Zdroj financování
Národní
Dotační program
SFDI
Oprávněný žadatel
obec jako vlastník cyklistické stezky, organizační složka obce (např. městský obvod, městská či místní část), příspěvková organizace zřízená obcí, která vykonává správu tohoto majetku ve vlastnictví obce, svazek obcí, kraj jako vlastník budované cyklistické stezky nebo jako osoba provádějící výstavbu cyklistické stezky nebo jako vlastník silnice, na které se zřizuje cyklistický pruh, příspěvková organizace zřízená krajem, která vykonává správu tohoto majetku ve vlastnictví kraje.
Hlavní předmět podpory
Financování výstavby nebo oprav cyklistických stezek nebo zřizování jízdních pruhů pro cyklisty.
Finanční alokace
200 mil. Kč
Míra dotace
max. 85%
Více informací

IROP ITI - SC 1.2: Udržitelná doprava

Stav
vyhlášená
Ukončení výzvy
31.10.2022
Zdroj financování
EU/ITI
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí
Hlavní předmět podpory
Terminály a parkovací systémy, Telematika pro veřejnou dopravu, Nízkoemisní a bezemisní vozidla, Bezpečnost dopravy, Cyklodoprava
Finanční alokace
cca 7 mld. Kč
Míra dotace
až 100%
Více informací

MAS Podbrněnsko - Udržitelná a bezpečná doprava II

Stav
vyhlášená
Zahájení výzvy
21.09.2020
Ukončení výzvy
19.03.2021
Zdroj financování
ITI/MAS
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
kraje, organizace zřizované nebo zakládané kraji, obce, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, nestátní neziskové organizace, církve, církevní organizace, organizační složky státu, příspěvkové organizace organizačních složek státu, školy a školská zařízení v oblasti předškolního, základního a středního vzdělávání a vyšší odborné školy, další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit.
Hlavní předmět podpory
A. Terminály a parkovací systémy - Rekonstrukce, modernizace a výstavba terminálů jako významných přestupních uzlů veřejné dopravy, samostatných parkovacích systémů, samostatných systémů P+G; B. Bezpečnost dopravy - Rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějících pěší dopravu od silnic, bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy, podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice, místní komunikace, železniční a tramvajovou dráhu, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a navazujících bezbariérové komunikace pro pěší - Realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy; C. Cyklodoprava - Výstavby samostatných stezek pro cyklisty nebo stezek pro cyklisty a chodce, jízdních pruhů pro cyklisty nebo společných pásů pro cyklisty a chodce v přidruženém prostoru silnic, Realizace liniových opatření pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru silnic a místních komunikací v podobě vyhrazených jízdních pruhů pro cyklisty, piktogramových koridorů pro cyklisty nebo vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy a jízdní kola, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami.
Finanční alokace
13 254 890,61 Kč
Míra dotace
95 %
Více informací

MAS Vyškovsko - Doprava a bezpečnost III.

Stav
vyhlášená
Zahájení výzvy
23.11.2020
Ukončení výzvy
28.02.2021
Zdroj financování
ITI/MAS
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
kraje, obce; dobrovolné svazky obcí; organizace zřizované nebo zakládané kraji; organizace zřizované nebo zakládané obcemi; organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí; provozovatelé dráhy nebo drážní dopravy
Hlavní předmět podpory
A: rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků podél silnic I., II. a III. třídy a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějících pěší dopravu od silnic I., II a III. třídy a místních komunikací, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace, včetně přechodů pro chodce a míst pro přecházení; bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy; podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice I., II. a III. třídy, místní komunikace, železniční a tramvajovou dráhu, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a navazujících na bezbariérové komunikace pro pěší; realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy; je možná realizace zmírňujících a kompenzačních opatření pro minimalizaci negativních vlivů na životní prostředí (např. výsadba doprovodné zeleně). B: výstavba samostatných stezek pro cyklisty nebo stezek pro cyklisty a chodce se společným nebo odděleným provozem s dopravním značením C8a,b, C9a,b nebo C10a,b, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami; výstavba jízdních pruhů pro cyklisty nebo společných pásů pro cyklisty a chodce v přidruženém prostoru silnic a místních komunikací s dopravním značením C8a,b, C9a,b nebo C10a,b, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami; úprava a realizace liniových opatření pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru silnic a místních komunikací v podobě vyhrazených jízdních pruhů pro cyklisty, piktogramových koridorů pro cyklisty nebo 4 vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy a jízdní kola, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami; je možná realizace související doprovodné infrastruktury pro cyklisty (např. stojany na jízdní kola), zmírňujících a kompenzačních opatření pro minimalizaci negativních vlivů na životní prostředí (např. výsadba doprovodné zeleně) a souvisejících prvků zvyšujících bezpečnost cyklistické dopravy (např. veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů)
Finanční alokace
6 242 303,25 Kč
Míra dotace
až 95 %
Více informací

Chcete zapojit svůj projektový záměr?

Budeme rádi, když nás informujete o Vašem projektovém záměru.

Odpovíme Vám o možnostech zařazení do programu SMART JMK.