Efektivní a udržitelná doprava
Příklady dobré praxe

Prevence nežádoucího pohybu cyklistů v CHKO Pálava
Správa CHKO Pálava se potýká na svém území s ilegálním pohybem cyklistů. Jedná o národní přírodní rezervace (NPR). Jedním z předpokládaných důvodů tohoto nezodpovědného jednání cyklistů je nemožnost kolo bezpečně odložit a dále pokračovat v cestě.
Více informací

Dynamicky se rozvíjející projekt nabíjecích stanic pro elektrokola v Ústeckém kraji
V Ústeckém a nově i Pardubickém kraji je ve velkém budována síť veřejných nabíjecích stanic pro elektrokola.
Více informací

Možnosti rozvoje elektromobility v českých obcích
Obce jsou v současné době motivovány v otázkách elektromobility především Ministerstvem životního prostředí, který již počtvrté vyhlásil dotační výzvu na podporu při pořízení elektromobilu i dobíjecí infrastruktury.
Více informací

Rychlodobíjecí stanice pro elektromobily v Třebíči
Cílem je zpřístupnit infrastrukturu pro plnou elektromobilitu nejen pro veřejnost, ale také pro město a městské organizace. Jde o projekt vybudovaný na základě Memoranda uzavřeného mezi městem Třebíč a společnosti EON Česká republika, s.r.o.
Více informací

Elektrokola pro zaměstnance Městského úřadu v Třebíči
Město Třebíč provozuje od roku 2016 čtyři městská elektrokola. Jízdní elektrokola jsou umístěna v budově na Karlově náměstí a v budově na Masarykově náměstí. V roce 2019 se pořídily další 3 ks elektrokol.
Více informací

Všechny křižovatky v Olomouci centrálně řídí jediný systém. Ví i na jakém parkovišti je místo.
V hanácké metropoli začala fungovat nová dopravní aplikace Chytrá Olomouc. Informuje řidiče o dopravních uzavírkách, nehodách či počtech volných parkovacích míst. Aplikace pro Android a iOS využívá data z nové dopravní řídící ústředny za 30 milionů Kč, která byla v těchto dnech uvedena do ostrého provozu.
Více informací

Ostrava bude mít chytrou zastávku. Její podobu mohou vybrat obyvatelé.
Obyvatelé Ostravy mohou na internetu rozhodnout o tom, jak má vypadat a co bude umět chytrá zastávka, která se stane součástí slezské metropole. Zastávka má poskytnout cestujícím nejen informace o dopravním spojení, ale i další údaje a služby. Ostravský dopravní podnik podle zvolených preferencí zajistí její vytvoření.
Více informací
Dotace
Dotační program Jihomoravského kraje - Podpora rozvoje cyklistiky a cyklistické dopravy v Jihomoravském kraji v roce 2021
- Stav
- vyhlášená
- Zahájení výzvy
- 15.02.2021
- Ukončení výzvy
- 1.03.2021
- Zdroj financování
- Krajský
- Dotační program
- JMK
- Oprávněný žadatel
- Obce, svazky obcí, MAS
- Hlavní předmět podpory
- Účelem dotačního programu je zkvalitnění infrastruktury cyklistické dopravy jako jedné ze základních forem dojížďky do zaměstnání, škol, za službami a rozvoj cykloturistiky jako součásti budování systému bezpečných mezinárodních, národních a krajských cyklostezek a cyklotras a tras MTB na území Jihomoravského kraje. Podpora rozvoje cykloturistiky je chápána jako součást péče o zdraví, snižování podílu individuální motorové dopravy, zdroj zábavy, rozvoj rekreace a cestovního ruchu.
- Finanční alokace
- 10 000 000 Kč
- Míra dotace
- max 60 %
Dotační program Jihomoravského kraje - Podpora udržování čistoty cyklistických komunikací a úpravy běžeckých lyžařských tratí v Jihomoravském kraji v roce 2021
- Stav
- vyhlášená
- Zahájení výzvy
- 15.02.2021
- Ukončení výzvy
- 1.03.2021
- Zdroj financování
- Krajský
- Dotační program
- JMK
- Oprávněný žadatel
- Obce, svazky obcí, MAS
- Hlavní předmět podpory
- Cílem je zajištění čistoty a bezpečnosti pro nemotorovou dopravu na území Jihomoravského kraje, tzn. na stezkách pro cyklisty, terénních a cyklistických trasách, podpora bezpečné sjízdnosti singletrailů a podpora běžeckých lyžařských tratí.
- Finanční alokace
- 2 700 000 Kč
- Míra dotace
- až 70 %
Státní fond dopravní infrastruktury - Cyklistické stezky, cyklopruhy
- Stav
- vyhlášená
- Zahájení výzvy
- 21.09.2020
- Ukončení výzvy
- 1.02.2021
- Zdroj financování
- Národní
- Dotační program
- SFDI
- Oprávněný žadatel
- obec jako vlastník cyklistické stezky, organizační složka obce (např. městský obvod, městská či místní část), příspěvková organizace zřízená obcí, která vykonává správu tohoto majetku ve vlastnictví obce, svazek obcí, kraj jako vlastník budované cyklistické stezky nebo jako osoba provádějící výstavbu cyklistické stezky nebo jako vlastník silnice, na které se zřizuje cyklistický pruh, příspěvková organizace zřízená krajem, která vykonává správu tohoto majetku ve vlastnictví kraje.
- Hlavní předmět podpory
- Financování výstavby nebo oprav cyklistických stezek nebo zřizování jízdních pruhů pro cyklisty.
- Finanční alokace
- 200 mil. Kč
- Míra dotace
- max. 85%
IROP ITI - SC 1.2: Udržitelná doprava
- Stav
- vyhlášená
- Ukončení výzvy
- 31.10.2022
- Zdroj financování
- EU/ITI
- Dotační program
- IROP
- Oprávněný žadatel
- Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí
- Hlavní předmět podpory
- Terminály a parkovací systémy, Telematika pro veřejnou dopravu, Nízkoemisní a bezemisní vozidla, Bezpečnost dopravy, Cyklodoprava
- Finanční alokace
- cca 7 mld. Kč
- Míra dotace
- až 100%
MAS Podbrněnsko - Udržitelná a bezpečná doprava II
- Stav
- vyhlášená
- Zahájení výzvy
- 21.09.2020
- Ukončení výzvy
- 19.03.2021
- Zdroj financování
- ITI/MAS
- Dotační program
- IROP
- Oprávněný žadatel
- kraje, organizace zřizované nebo zakládané kraji, obce, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, nestátní neziskové organizace, církve, církevní organizace, organizační složky státu, příspěvkové organizace organizačních složek státu, školy a školská zařízení v oblasti předškolního, základního a středního vzdělávání a vyšší odborné školy, další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit.
- Hlavní předmět podpory
- A. Terminály a parkovací systémy - Rekonstrukce, modernizace a výstavba terminálů jako významných přestupních uzlů veřejné dopravy, samostatných parkovacích systémů, samostatných systémů P+G; B. Bezpečnost dopravy - Rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějících pěší dopravu od silnic, bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy, podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice, místní komunikace, železniční a tramvajovou dráhu, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a navazujících bezbariérové komunikace pro pěší - Realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy; C. Cyklodoprava - Výstavby samostatných stezek pro cyklisty nebo stezek pro cyklisty a chodce, jízdních pruhů pro cyklisty nebo společných pásů pro cyklisty a chodce v přidruženém prostoru silnic, Realizace liniových opatření pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru silnic a místních komunikací v podobě vyhrazených jízdních pruhů pro cyklisty, piktogramových koridorů pro cyklisty nebo vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy a jízdní kola, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami.
- Finanční alokace
- 13 254 890,61 Kč
- Míra dotace
- 95 %
MAS Vyškovsko - Doprava a bezpečnost III.
- Stav
- vyhlášená
- Zahájení výzvy
- 23.11.2020
- Ukončení výzvy
- 28.02.2021
- Zdroj financování
- ITI/MAS
- Dotační program
- IROP
- Oprávněný žadatel
- kraje, obce; dobrovolné svazky obcí; organizace zřizované nebo zakládané kraji; organizace zřizované nebo zakládané obcemi; organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí; provozovatelé dráhy nebo drážní dopravy
- Hlavní předmět podpory
- A: rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků podél silnic I., II. a III. třídy a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějících pěší dopravu od silnic I., II a III. třídy a místních komunikací, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace, včetně přechodů pro chodce a míst pro přecházení; bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy; podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice I., II. a III. třídy, místní komunikace, železniční a tramvajovou dráhu, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a navazujících na bezbariérové komunikace pro pěší; realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy; je možná realizace zmírňujících a kompenzačních opatření pro minimalizaci negativních vlivů na životní prostředí (např. výsadba doprovodné zeleně). B: výstavba samostatných stezek pro cyklisty nebo stezek pro cyklisty a chodce se společným nebo odděleným provozem s dopravním značením C8a,b, C9a,b nebo C10a,b, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami; výstavba jízdních pruhů pro cyklisty nebo společných pásů pro cyklisty a chodce v přidruženém prostoru silnic a místních komunikací s dopravním značením C8a,b, C9a,b nebo C10a,b, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami; úprava a realizace liniových opatření pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru silnic a místních komunikací v podobě vyhrazených jízdních pruhů pro cyklisty, piktogramových koridorů pro cyklisty nebo 4 vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy a jízdní kola, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami; je možná realizace související doprovodné infrastruktury pro cyklisty (např. stojany na jízdní kola), zmírňujících a kompenzačních opatření pro minimalizaci negativních vlivů na životní prostředí (např. výsadba doprovodné zeleně) a souvisejících prvků zvyšujících bezpečnost cyklistické dopravy (např. veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů)
- Finanční alokace
- 6 242 303,25 Kč
- Míra dotace
- až 95 %
Chcete zapojit svůj projektový záměr?
Budeme rádi, když nás informujete o Vašem projektovém záměru.
Odpovíme Vám o možnostech zařazení do programu SMART JMK.