Efektivní a udržitelná doprava

Příklady dobré praxe

Dynamicky se rozvíjející projekt nabíjecích stanic pro elektrokola v Ústeckém kraji
V Ústeckém a nově i Pardubickém kraji je ve velkém budována síť veřejných nabíjecích stanic pro elektrokola.
Více informací
Možnosti rozvoje elektromobility v českých obcích
Obce jsou v současné době motivovány v otázkách elektromobility především Ministerstvem životního prostředí, který již počtvrté vyhlásil dotační výzvu na podporu při pořízení elektromobilu i dobíjecí infrastruktury.
Více informací
Rychlodobíjecí stanice pro elektromobily v Třebíči
Cílem je zpřístupnit infrastrukturu pro plnou elektromobilitu nejen pro veřejnost, ale také pro město a městské organizace. Jde o projekt vybudovaný na základě Memoranda uzavřeného mezi městem Třebíč a společnosti EON Česká republika, s.r.o.
Více informací
Elektrokola pro zaměstnance Městského úřadu v Třebíči
Město Třebíč provozuje od roku 2016 čtyři městská elektrokola. Jízdní elektrokola jsou umístěna v budově na Karlově náměstí a v budově na Masarykově náměstí. V roce 2019 se pořídily další 3 ks elektrokol.
Více informací
Všechny křižovatky v Olomouci centrálně řídí jediný systém. Ví i na jakém parkovišti je místo.
V hanácké metropoli začala fungovat nová dopravní aplikace Chytrá Olomouc. Informuje řidiče o dopravních uzavírkách, nehodách či počtech volných parkovacích míst. Aplikace pro Android a iOS využívá data z nové dopravní řídící ústředny za 30 milionů Kč, která byla v těchto dnech uvedena do ostrého provozu.
Více informací
Ostrava bude mít chytrou zastávku. Její podobu mohou vybrat obyvatelé.
Obyvatelé Ostravy mohou na internetu rozhodnout o tom, jak má vypadat a co bude umět chytrá zastávka, která se stane součástí slezské metropole. Zastávka má poskytnout cestujícím nejen informace o dopravním spojení, ale i další údaje a služby. Ostravský dopravní podnik podle zvolených preferencí zajistí její vytvoření.
Více informací

Dotace

Dotační program Jihomoravského kraje - Podpora rozvoje cyklistiky a cyklistické dopravy v Jihomoravském kraji v roce 2020 - II. kolo - Dotační titul je pozastaven až do září 2020

Stav
vyhlášená
Zahájení výzvy
2.03.2020
Ukončení výzvy
31.07.2020
Zdroj financování
Krajský
Dotační program
JMK
Oprávněný žadatel
Obce, svazky obcí
Hlavní předmět podpory
Výstavba nových cyklostezek, cyklotras, jízdních pruhů. Realizace nových i opravy stávajících povrchů cyklostezek, cyklotras, MTB tras. Podpora realizace a opravy tras MTB. Budování doprovodné infrastruktury (info tabule, přístřešky, osvětlení, značení, aj.).
Finanční alokace
17 000 000 Kč
Míra dotace
max 60 %
Více informací

Národní program životního prostředí: Podpora alternativních způsobů dopravy - výzva č. 11/2019

Stav
vyhlášená
Zahájení výzvy
17.02.2020
Ukončení výzvy
31.10.2020
Zdroj financování
Národní
Dotační program
MŽP
Oprávněný žadatel
Státní příspěvkové organizace, veřejné výzkumné instituce, obce, kraje, veřejné vysoké školy, svazky obcí, příspěvkové organizace územních samosprávných celků a společnosti vlastněné z více než 50 % územními samosprávnými celky a spolky.
Hlavní předmět podpory
Předmětem podpory je nákup nových vozidel do nabytí vlastnictví žadatele, v případě příspěvkových organizací do nabytí správy nebo příslušnosti hospodaření, či pronájem vozidel formou operativního leasingu na tyto alternativní pohony: CNG; plug-in hybrid (PHEV); hybrid (FHEV); elektromobil (BEV – vozidlo s bateriovým pohonem, EREV – výhradně elektrické vozidlo s prodlouženým dojezdem). Předmětem podpory nejsou elektromobily, plug-in hybridy a hybridy, které využívají hlavní trakční baterii na bázi olova nebo kadmia.
Finanční alokace
100 000 000 Kč
Míra dotace
max. 40 %
Více informací

MAS Brána Brněnska, z. s. - Cyklo/dopravní infrastruktura

Stav
vyhlášená
Zahájení výzvy
10.07.2020
Ukončení výzvy
12.10.2020
Zdroj financování
ITI/MAS
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, dobrovolnými svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji
Hlavní předmět podpory
Cyklodoprava - Rekonstrukce, modernizace a výstavba samostatných stezek pro cyklisty nebo stezek pro cyklisty a chodce se společným nebo odděleným provozem s dopravním značením C8a,b, C9a,b nebo C10a,b, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami. Rekonstrukce, modernizace a výstavba jízdních pruhů pro cyklisty nebo společných pásů pro cyklisty a chodce v přidruženém prostoru silnic a místních komunikací s dopravním značením C8a,b, C9a,b nebo C10a,b, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami. Úprava a realizace liniových opatření pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru silnic a místních komunikací v podobě vyhrazených jízdních pruhů pro cyklisty, piktogramových koridorů pro cyklisty nebo vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy a jízdní kola, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami.
Finanční alokace
7 368 421,05 Kč
Míra dotace
až 95 %
Více informací

IROP ITI - SC 1.2: Udržitelná doprava

Stav
vyhlášená
Ukončení výzvy
31.10.2022
Zdroj financování
EU/ITI
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí
Hlavní předmět podpory
Terminály a parkovací systémy, Telematika pro veřejnou dopravu, Nízkoemisní a bezemisní vozidla, Bezpečnost dopravy, Cyklodoprava
Finanční alokace
cca 7 mld. Kč
Míra dotace
až 100%
Více informací

MAS Hanácký venkov - Udržitelná a bezpečná doprava

Stav
vyhlášená
Zahájení výzvy
1.06.2020
Ukončení výzvy
30.09.2020
Zdroj financování
ITI/MAS
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
Obce; dobrovolné svazky obcí; organizace zřizované nebo zakládané obcemi; organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí
Hlavní předmět podpory
Bezpečnost dopravy - Rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků podél silnic I., II. a III. třídy a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějících pěší dopravu od silnic I., II a III. třídy a místních komunikací, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace, včetně přechodů pro chodce a míst pro přecházení; bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy; podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice I., II. a III. třídy, místní komunikace, železniční a tramvajovou dráhu, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a navazujících na bezbariérové komunikace pro pěší; Realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy (bezpečnostní opatření realizovaná na silnici, místní komunikaci nebo dráze, veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů). Cyklodoprava - Výstavba samostatných stezek pro cyklisty nebo stezek pro cyklisty a chodce se společným nebo odděleným provozem s dopravním značením C8a,b, C9a,b nebo C10a,b, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami; jízdních pruhů pro cyklisty nebo společných pásů pro cyklisty a chodce v přidruženém prostoru silnic a místních komunikací s dopravním značením C8a,b, C9a,b nebo C10a,b, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami; Realizace liniových opatření pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru silnic a místních komunikací v podobě vyhrazených jízdních pruhů pro cyklisty, piktogramových koridorů pro cyklisty nebo vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy a jízdní kola, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami.
Finanční alokace
4 992 967,310 Kč
Míra dotace
95%
Více informací

MAS Jižní Slovácko - Doprava II (Terminály, parkovací systémy, Bezpečnost dopravy, Cyklodoprava)

Stav
vyhlášená
Zahájení výzvy
15.07.2020
Ukončení výzvy
25.08.2020
Zdroj financování
ITI/MAS
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
Obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí
Hlavní předmět podpory
Rekonstrukce, modernizace a výstavba terminálů a parkovacích systémů a bezpečnost dopravy - rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků podél silnic I., II. a III. třídy a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějících pěší dopravu od silnic I., II a III. třídy a místních komunikací, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace, včetně přechodů pro chodce a míst pro přecházení; - rekonstrukce, modernizace a výstavba bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy; - rekonstrukce, modernizace a výstavba podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice I., II. a III. třídy, místní komunikace, železniční a tramvajovou dráhu, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a navazujících na bezbariérové komunikace pro pěší; - realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy (bezpečnostní opatření realizovaná na silnici, místní komunikaci nebo dráze, veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů. Cyklodoprava - - výstavba samostatných stezek pro cyklisty nebo stezek pro cyklisty a chodce, - výstavba jízdních pruhů pro cyklisty nebo společných pásů pro cyklisty a chodce, -Úprava a realizace liniových opatření pro cyklisty vhlavním dopravním prostoru silnic a místních komunikací v podobě vyhrazených jízdních pruhů procyklisty, piktogramových koridorů pro cyklisty nebo vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy a jízdní kola, sloužících kdopravě do zaměstnání, škol a za službami.
Finanční alokace
2 125 231 Kč
Míra dotace
až 95 %
Více informací

MAS Partnerství venkova, z. s. - Zvyšování bezpečnosti dopravy (III.)

Stav
vyhlášená
Zahájení výzvy
13.07.2020
Ukončení výzvy
29.09.2020
Zdroj financování
ITI/MAS
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí, provozovatelé dráhy nebo drážní dopravy podle zákona č. 266/1994 Sb., o drahách (Správa železniční dopravní cesty, s. o. a obchodní společnosti)
Hlavní předmět podpory
rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků podél silnic I., II. a III. třídy a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějících pěší dopravu od silnic, rekonstrukce, modernizace a výstavba bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy, rekonstrukce, modernizace a výstavba podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice, realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy (bezpečnostní opatření realizovaná na silnici, místní komunikaci nebo dráze, B51veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů).
Finanční alokace
7 079 048 Kč
Míra dotace
až 95 %
Více informací

Brněnská metropolitní oblast ITI - Dopravní telematika a informační systémy VI - ODP

Stav
plánovaná
Zahájení výzvy
1.02.2020
Ukončení výzvy
31.03.2020
Zdroj financování
ITI/MAS
Dotační program
OPD
Oprávněný žadatel
Vlastníci/správci dotčené infrastruktury
Hlavní předmět podpory
Rozvoj systémů a služeb včetně ITS ve městech pro řízení dopravy a ovlivňování dopravních proudů na městské silniční síti. Podpora rozvoje infrastruktur prostorových dat a zavádění nových technologií a aplikací pro ochranu dopravní infrastruktury i optimalizaci dopravy, vč. aplikací založených na datech a službách družicových systémů (např. Galileo, EGNOS, Copernicus aj.). Rozvoj systémů a služeb ITS, GIS a infrastruktur prostorových dat (SDI), sítí a služeb elektronických komunikací pro poskytování informací o dopravním provozu a o cestování v reálném čase, pro dynamické řízení dopravy, ovlivňování dopravních proudů a poskytování informací a služeb řidičům a cestujícím ve městech a v rámci související infrastruktury
Míra dotace
až 85 %
Více informací

Brněnská metropolitní oblast ITI: Podpora cyklodopravy VIII

Stav
plánovaná
Zahájení výzvy
1.09.2020
Ukončení výzvy
31.10.2020
Zdroj financování
ITI/MAS
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
Kraje, organizace zřizované nebo zakládané kraji, obce, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí.
Hlavní předmět podpory
Výstavba samostatných stezek pro cyklisty nebo stezek pro cyklisty a chodce se společným nebo odděleným provozem s dopravním značením C8a,b, C9a,b nebo C10a,b, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami a výstavba jízdních pruhů pro cyklisty nebo společných pásů pro cyklisty a chodce v přidruženém prostoru silnic a místních komunikací s dopravním značením C8a,b, C9a,b nebo C10a,b, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami.
Míra dotace
až 90 %
Více informací

Dotační program Jihomoravského kraje - Podpora udržování čistoty cyklistických komunikací a úpravy běžeckých lyžařských tratí v Jihomoravském kraji v roce 2020 - Dotační titul je pozastaven až do září 2020

Stav
plánovaná
Zahájení výzvy
14.02.2021
Ukončení výzvy
28.02.2021
Zdroj financování
Krajský
Dotační program
JMK
Oprávněný žadatel
Obce, svazky obcí
Hlavní předmět podpory
Nasvětlení sdružených přechodů pro chodce a přejezdů pro cyklisty (DZ V8c), nebo přejezdů pro cyklisty přimknutých k přechodu pro chodce (DZ V8b), které jsou součástí stezky pro cyklisty a chodce (smíšené anebo s odděleným provozem). Opravu cyklistické stezky; Zřizování jízdních pruhů pro cyklisty na místních komunikacích nebo na silnicích II. nebo III. třídy.
Finanční alokace
3 000 000 Kč
Míra dotace
až 70 %
Více informací

Státní fond dopravní infrastruktury - Cyklistické stezky, cyklopruhy

Stav
očekávaná
Zahájení výzvy
1.01.2021
Zdroj financování
Národní
Dotační program
SFDI
Oprávněný žadatel
obec jako vlastník cyklistické stezky, organizační složka obce (např. městský obvod, městská či místní část), příspěvková organizace zřízená obcí, která vykonává správu tohoto majetku ve vlastnictví obce, svazek obcí, kraj jako vlastník budované cyklistické stezky nebo jako osoba provádějící výstavbu cyklistické stezky nebo jako vlastník silnice, na které se zřizuje cyklistický pruh, příspěvková organizace zřízená krajem, která vykonává správu tohoto majetku ve vlastnictví kraje.
Hlavní předmět podpory
Financování výstavby nebo oprav cyklistických stezek nebo zřizování jízdních pruhů pro cyklisty.
Míra dotace
max. 85%
Více informací

Chcete zapojit svůj projektový záměr?

Budeme rádi, když nás informujete o Vašem projektovém záměru.

Odpovíme Vám o možnostech zařazení do programu SMART JMK.