Bezpečná doprava

Příklady dobré praxe

Prevence nežádoucího pohybu cyklistů v CHKO Pálava
Správa CHKO Pálava se potýká na svém území s ilegálním pohybem cyklistů. Jedná o národní přírodní rezervace (NPR). Jedním z předpokládaných důvodů tohoto nezodpovědného jednání cyklistů je nemožnost kolo bezpečně odložit a dále pokračovat v cestě.
Více informací
Bezpečnost pohybu dětí u školy v Blatnici pod Svatým Antonínkem
Problémová situace se nachází na místní komunikaci u ZŠ/MŠ, která je neprůjezdná a hrozí tu konflikt pěších, obzvláště dětí s automobilovou dopravou v důsledku absence vyhrazených míst pro přecházení, koncentrace osob a automobilů v ranní a odpolední době na této komunikaci (začátek/konec vyučování).
Více informací
Doporučení experta na dopravní bezpečnost v obci Kostelec u Kyjova
Problémový stav v Kostelci je způsoben problematickým pohybem pěších, kdy buď hrozí konflikt s automobilovou dopravou nebo není řešena bezbariérovost, a to hned na několika místech – v místě u autobusové zastávky – točny, u školy, v úseku od centra obce k obecnímu úřadu/poště/kulturnímu domu a konečně v úseku od obecního úřadu ve směru na Kyjov.
Více informací
V Meclově chodí děti do školy už bezpečně
V obci Meclov v okrese Domažlice v jihozápadních Čechách myslí na děti a jejich rodiče. Před budovou mateřské školy byla vybudována parkovací místa pro rodiče a návštěvníky školy a upraveno přilehlé prostranství parkovou úpravou.
Více informací
Inteligentní světelná signalizace ve Vysokém Mýtě řídí dopravu a zvyšuje bezpečnost
Inteligentní světelná signalizace a související infrastruktura nabízí zajímavé příležitosti, jak zvýšit bezpečnost dopravního provozu ve městech. Již dávno to není pouze záležitost velkých měst. Od srpna 2019 se o jejích přednostech mohou přesvědčit i obyvatelé dvanáctitisícového Vysokého Mýta v Pardubickém kraji.
Více informací
Pilotní projekt Bezpečný přechod v Praze
Pilotní projekt Bezpečný přechod před vybranou školní bodovou v Praze 5 bude kombinovat hned několik smart technologií s cílem zvýšit bezpečnost a informovanost o aktuální dopravní situaci.
Více informací
Chytrý systém přechodu pro chodce varuje řidiče před neopatrnými chodci
Britská společnost Umbrellium s pomocí pojišťovací firmy Direct Line vyvinula „chytrý“ přechod s názvem Starling (Stigmergic Adaptive Response Learning). Chrání řidiče před chodci používajícími na přechodech telefon, ale i chodce samé
Více informací

Dotace

Státní fond dopravní infrastruktury - Cyklistické stezky, cyklopruhy

Stav
vyhlášená
Zahájení výzvy
21.09.2020
Ukončení výzvy
1.02.2021
Zdroj financování
Národní
Dotační program
SFDI
Oprávněný žadatel
obec jako vlastník cyklistické stezky, organizační složka obce (např. městský obvod, městská či místní část), příspěvková organizace zřízená obcí, která vykonává správu tohoto majetku ve vlastnictví obce, svazek obcí, kraj jako vlastník budované cyklistické stezky nebo jako osoba provádějící výstavbu cyklistické stezky nebo jako vlastník silnice, na které se zřizuje cyklistický pruh, příspěvková organizace zřízená krajem, která vykonává správu tohoto majetku ve vlastnictví kraje.
Hlavní předmět podpory
Financování výstavby nebo oprav cyklistických stezek nebo zřizování jízdních pruhů pro cyklisty.
Finanční alokace
200 mil. Kč
Míra dotace
max. 85%
Více informací

Státní fond dopravní infrastruktury - Zvyšování bezpečnosti nebo plynulosti dopravy nebo opatření ke zpřístupňování dopravy osobám s omezenou schopností pohybu nebo orientace

Stav
vyhlášená
Zahájení výzvy
18.09.2020
Ukončení výzvy
29.01.2021
Zdroj financování
Národní
Dotační program
SFDI
Oprávněný žadatel
obec, resp. její organizační složka
Hlavní předmět podpory
Zvýšení bezpečnosti nebo plynulosti dopravy nebo opatření ke zpřístupňování dopravy osobám s omezenou schopností pohybu nebo orientace. - výstavba, rekonstrukce nebo úpravy chodníků; výstavba, rekonstrukce nebo bezbariérové úpravy nástupišť linkových spojů a veřejné hromadné dopravy (MHD, integrované dopravy, atd.) podél autobusových zastávek; výstavba, rekonstrukce nebo stavební úprava vlastních autobusových zálivů.
Finanční alokace
460 mil. Kč
Míra dotace
max. 85%
Více informací

IROP ITI - SC 1.2: Udržitelná doprava

Stav
vyhlášená
Ukončení výzvy
31.10.2022
Zdroj financování
EU/ITI
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí
Hlavní předmět podpory
Terminály a parkovací systémy, Telematika pro veřejnou dopravu, Nízkoemisní a bezemisní vozidla, Bezpečnost dopravy, Cyklodoprava
Finanční alokace
cca 7 mld. Kč
Míra dotace
až 100%
Více informací

MAS Podbrněnsko - Udržitelná a bezpečná doprava II

Stav
vyhlášená
Zahájení výzvy
21.09.2020
Ukončení výzvy
19.03.2021
Zdroj financování
ITI/MAS
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
kraje, organizace zřizované nebo zakládané kraji, obce, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, nestátní neziskové organizace, církve, církevní organizace, organizační složky státu, příspěvkové organizace organizačních složek státu, školy a školská zařízení v oblasti předškolního, základního a středního vzdělávání a vyšší odborné školy, další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit.
Hlavní předmět podpory
A. Terminály a parkovací systémy - Rekonstrukce, modernizace a výstavba terminálů jako významných přestupních uzlů veřejné dopravy, samostatných parkovacích systémů, samostatných systémů P+G; B. Bezpečnost dopravy - Rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějících pěší dopravu od silnic, bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy, podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice, místní komunikace, železniční a tramvajovou dráhu, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a navazujících bezbariérové komunikace pro pěší - Realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy; C. Cyklodoprava - Výstavby samostatných stezek pro cyklisty nebo stezek pro cyklisty a chodce, jízdních pruhů pro cyklisty nebo společných pásů pro cyklisty a chodce v přidruženém prostoru silnic, Realizace liniových opatření pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru silnic a místních komunikací v podobě vyhrazených jízdních pruhů pro cyklisty, piktogramových koridorů pro cyklisty nebo vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy a jízdní kola, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami.
Finanční alokace
13 254 890,61 Kč
Míra dotace
95 %
Více informací

MAS Vyškovsko - Doprava a bezpečnost III.

Stav
vyhlášená
Zahájení výzvy
23.11.2020
Ukončení výzvy
28.02.2021
Zdroj financování
ITI/MAS
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
kraje, obce; dobrovolné svazky obcí; organizace zřizované nebo zakládané kraji; organizace zřizované nebo zakládané obcemi; organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí; provozovatelé dráhy nebo drážní dopravy
Hlavní předmět podpory
A: rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků podél silnic I., II. a III. třídy a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějících pěší dopravu od silnic I., II a III. třídy a místních komunikací, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace, včetně přechodů pro chodce a míst pro přecházení; bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy; podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice I., II. a III. třídy, místní komunikace, železniční a tramvajovou dráhu, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a navazujících na bezbariérové komunikace pro pěší; realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy; je možná realizace zmírňujících a kompenzačních opatření pro minimalizaci negativních vlivů na životní prostředí (např. výsadba doprovodné zeleně). B: výstavba samostatných stezek pro cyklisty nebo stezek pro cyklisty a chodce se společným nebo odděleným provozem s dopravním značením C8a,b, C9a,b nebo C10a,b, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami; výstavba jízdních pruhů pro cyklisty nebo společných pásů pro cyklisty a chodce v přidruženém prostoru silnic a místních komunikací s dopravním značením C8a,b, C9a,b nebo C10a,b, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami; úprava a realizace liniových opatření pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru silnic a místních komunikací v podobě vyhrazených jízdních pruhů pro cyklisty, piktogramových koridorů pro cyklisty nebo 4 vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy a jízdní kola, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami; je možná realizace související doprovodné infrastruktury pro cyklisty (např. stojany na jízdní kola), zmírňujících a kompenzačních opatření pro minimalizaci negativních vlivů na životní prostředí (např. výsadba doprovodné zeleně) a souvisejících prvků zvyšujících bezpečnost cyklistické dopravy (např. veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů)
Finanční alokace
6 242 303,25 Kč
Míra dotace
až 95 %
Více informací

Dotační program Jihomoravského kraje - Podpora udržování čistoty cyklistických komunikací a úpravy běžeckých lyžařských tratí v Jihomoravském kraji v roce 2021

Stav
plánovaná
Zahájení výzvy
14.02.2021
Ukončení výzvy
28.02.2021
Zdroj financování
Krajský
Dotační program
JMK
Oprávněný žadatel
Obce, svazky obcí
Hlavní předmět podpory
Nasvětlení sdružených přechodů pro chodce a přejezdů pro cyklisty (DZ V8c), nebo přejezdů pro cyklisty přimknutých k přechodu pro chodce (DZ V8b), které jsou součástí stezky pro cyklisty a chodce (smíšené anebo s odděleným provozem). Opravu cyklistické stezky; Zřizování jízdních pruhů pro cyklisty na místních komunikacích nebo na silnicích II. nebo III. třídy.
Finanční alokace
3 000 000 Kč
Míra dotace
až 70 %
Více informací

Nadace ČEZ - Oranžový přechod

Stav
plánovaná
Zahájení výzvy
1.02.2021
Ukončení výzvy
30.04.2020
Zdroj financování
Nadace
Dotační program
ČEZ
Oprávněný žadatel
Města a obce v ČR
Hlavní předmět podpory
Grantové řízení Oranžový přechod je zaměřeno na podporu zvyšování bezpečnosti formou instalace osvětlení přechodů pro chodce. Nadační příspěvek je určen na instalaci osvětlení dosud neosvětlených nebezpečných přechodů pro chodce v intravilánu i extravilánu.
Míra dotace
120 000 Kč
Více informací

Dotační program Jihomoravského kraje - Podpora rozvoje cyklistiky a cyklistické dopravy v Jihomoravském kraji v roce 2021

Stav
očekávaná
Zahájení výzvy
1.02.2021
Ukončení výzvy
12.02.2021
Zdroj financování
Krajský
Dotační program
JMK
Oprávněný žadatel
Obce, svazky obcí
Hlavní předmět podpory
Výstavba nových cyklostezek, cyklotras, jízdních pruhů. Realizace nových i opravy stávajících povrchů cyklostezek, cyklotras, MTB tras. Podpora realizace a opravy tras MTB. Budování doprovodné infrastruktury (info tabule, přístřešky, osvětlení, značení, aj.).
Finanční alokace
17 000 000 Kč
Míra dotace
max 60 %
Více informací

Chcete zapojit svůj projektový záměr?

Budeme rádi, když nás informujete o Vašem projektovém záměru.

Odpovíme Vám o možnostech zařazení do programu SMART JMK.