Bezpečná doprava

Příklady dobré praxe

Prevence nežádoucího pohybu cyklistů v CHKO Pálava
Správa CHKO Pálava se potýká na svém území s ilegálním pohybem cyklistů. Jedná o národní přírodní rezervace (NPR). Jedním z předpokládaných důvodů tohoto nezodpovědného jednání cyklistů je nemožnost kolo bezpečně odložit a dále pokračovat v cestě.
Více informací
Bezpečnost pohybu dětí u školy v Blatnici pod Svatým Antonínkem
Problémová situace se nachází na místní komunikaci u ZŠ/MŠ, která je neprůjezdná a hrozí tu konflikt pěších, obzvláště dětí s automobilovou dopravou v důsledku absence vyhrazených míst pro přecházení, koncentrace osob a automobilů v ranní a odpolední době na této komunikaci (začátek/konec vyučování).
Více informací
Doporučení experta na dopravní bezpečnost v obci Kostelec u Kyjova
Problémový stav v Kostelci je způsoben problematickým pohybem pěších, kdy buď hrozí konflikt s automobilovou dopravou nebo není řešena bezbariérovost, a to hned na několika místech – v místě u autobusové zastávky – točny, u školy, v úseku od centra obce k obecnímu úřadu/poště/kulturnímu domu a konečně v úseku od obecního úřadu ve směru na Kyjov.
Více informací
V Meclově chodí děti do školy už bezpečně
V obci Meclov v okrese Domažlice v jihozápadních Čechách myslí na děti a jejich rodiče. Před budovou mateřské školy byla vybudována parkovací místa pro rodiče a návštěvníky školy a upraveno přilehlé prostranství parkovou úpravou.
Více informací
Inteligentní světelná signalizace ve Vysokém Mýtě řídí dopravu a zvyšuje bezpečnost
Inteligentní světelná signalizace a související infrastruktura nabízí zajímavé příležitosti, jak zvýšit bezpečnost dopravního provozu ve městech. Již dávno to není pouze záležitost velkých měst. Od srpna 2019 se o jejích přednostech mohou přesvědčit i obyvatelé dvanáctitisícového Vysokého Mýta v Pardubickém kraji.
Více informací
Pilotní projekt Bezpečný přechod v Praze
Pilotní projekt Bezpečný přechod před vybranou školní bodovou v Praze 5 bude kombinovat hned několik smart technologií s cílem zvýšit bezpečnost a informovanost o aktuální dopravní situaci.
Více informací
Chytrý systém přechodu pro chodce varuje řidiče před neopatrnými chodci
Britská společnost Umbrellium s pomocí pojišťovací firmy Direct Line vyvinula „chytrý“ přechod s názvem Starling (Stigmergic Adaptive Response Learning). Chrání řidiče před chodci používajícími na přechodech telefon, ale i chodce samé
Více informací

Dotace

IROP ITI - SC 1.2: Udržitelná doprava

Stav
vyhlášená
Ukončení výzvy
31.10.2022
Zdroj financování
EU/ITI
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí
Hlavní předmět podpory
Terminály a parkovací systémy, Telematika pro veřejnou dopravu, Nízkoemisní a bezemisní vozidla, Bezpečnost dopravy, Cyklodoprava
Finanční alokace
cca 7 mld. Kč
Míra dotace
až 100%
Více informací

MAS Brána Brněnska, z. s. - Dopravní infrastruktura

Stav
vyhlášená
Zahájení výzvy
16.07.2021
Ukončení výzvy
30.09.2021
Zdroj financování
EU/MAS
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
Aktivita Terminály a parkovací systémy - obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, dobrovolnými svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, dopravci ve veřejné dopravě na základě smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících. Aktivita Bezpečnost dopravy - obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, dobrovolnými svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, provozovatelé dráhy nebo drážní dopravy podle zákona č. 266/1994 Sb. (Správa železniční dopravní cesty, s. o. a obchodní společnosti).
Hlavní předmět podpory
Aktivita Terminály a parkovací systémy - Rekonstrukce, modernizace a výstavba terminálů jako významných přestupních uzlů veřejné dopravy; Rekonstrukce, modernizace a výstavba samostatných parkovacích systémů P+R, K+R, B+R jako prvků podporujících multimodalitu; Rekonstrukce, modernizace a výstavba samostatných parkovacích systémů P+G jako prvků podporujících multimodalitu, který vyvolá v přímé vazbě vznik nové pěší zóny nahrazující uliční prostor původně přístupný automobilové dopravě. Aktivita Bezpečnost dopravy - Rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků podél silnic I., II. a III. třídy a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějících pěší dopravu od silnic I., II a III. třídy a místních komunikací, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace, včetně přechodů pro chodce a míst pro přecházení; Rekonstrukce, modernizace a výstavba bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy; Rekonstrukce, modernizace a výstavba podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice I., II. a III. třídy, místní komunikace, železniční a tramvajovou dráhu, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a navazujících na bezbariérové komunikace pro pěší; Realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy.
Finanční alokace
6 902 243 Kč
Míra dotace
95%
Více informací

MAS Hustopečsko - Dopravní infrastruktura IV (13. výzva)

Stav
vyhlášená
Zahájení výzvy
28.06.2021
Ukončení výzvy
3.10.2021
Zdroj financování
MAS
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí
Hlavní předmět podpory
Výstavba cyklostezek pro dopravu obyvatel do zaměstnání, škol a za službami. Aktivita Bezpečnost dopravy - Rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků podél silnic; bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy; podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice, místní komunikace, železniční a tramvajovou dráhu; Realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy. Aktivita Cyklodoprava - Výstavba samostatných stezek pro cyklisty nebo stezek pro cyklisty a chodce se společným nebo odděleným provozem; jízdních pruhů pro cyklisty nebo společných pásů pro cyklisty a chodce v přidruženém prostoru silnic a místních komunikací; Realizace liniových opatření pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru silnic a místních komunikací v podobě vyhrazených jízdních pruhů pro cyklisty, piktogramových koridorů pro cyklisty nebo vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy a jízdní kola, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami.
Finanční alokace
2 206 726,86 Kč
Míra dotace
až 95 %
Více informací

MAS Hrušovansko, z.s. - Bezpečnost v dopravě III

Stav
vyhlášená
Zahájení výzvy
2.08.2021
Ukončení výzvy
30.09.2021
Zdroj financování
MAS
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
Obce, dobrovolné svazky obcí
Hlavní předmět podpory
Rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků I., II. a III. Třídy a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějících pěší dopravu od silnic I., II. a III. Třídy a místních komunikací, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace, včetně přechodů pro chodce a míst pro přecházení. Rekonstrukce, modernizace a výstavba bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy. Rekonstrukce, modernizace a výstavba podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice I., II. a II. třídy, místní komunikace železniční a tramvajovou dráhu, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a navazujících na bezbariérové komunikace pro pěší. Realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy (bezpečnostní opatření realizovaná na silnici, místní komunikaci nebo dráze, veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů.
Finanční alokace
6 855 000,340 Kč
Míra dotace
max. 95%
Více informací

Dotační program Jihomoravského kraje - Podpora rozvoje cyklistiky a cyklistické dopravy v Jihomoravském kraji v roce 2021

Stav
očekávaná
Zahájení výzvy
14.02.2022
Ukončení výzvy
28.02.2022
Zdroj financování
Krajský
Dotační program
JMK
Oprávněný žadatel
Obce, svazky obcí, MAS
Hlavní předmět podpory
Účelem dotačního programu je zkvalitnění infrastruktury cyklistické dopravy jako jedné ze základních forem dojížďky do zaměstnání, škol, za službami a rozvoj cykloturistiky jako součásti budování systému bezpečných mezinárodních, národních a krajských cyklostezek a cyklotras a tras MTB na území Jihomoravského kraje. Podpora rozvoje cykloturistiky je chápána jako součást péče o zdraví, snižování podílu individuální motorové dopravy, zdroj zábavy, rozvoj rekreace a cestovního ruchu.
Finanční alokace
10 000 000 Kč
Míra dotace
max 60 %
Více informací

Dotační program Jihomoravského kraje - Podpora udržování čistoty cyklistických komunikací a úpravy běžeckých lyžařských tratí v Jihomoravském kraji v roce 2022

Stav
očekávaná
Zahájení výzvy
15.02.2022
Ukončení výzvy
1.03.2022
Zdroj financování
Krajský
Dotační program
JMK
Oprávněný žadatel
Obce, svazky obcí, MAS
Hlavní předmět podpory
Cílem je zajištění čistoty a bezpečnosti pro nemotorovou dopravu na území Jihomoravského kraje, tzn. na stezkách pro cyklisty, terénních a cyklistických trasách, podpora bezpečné sjízdnosti singletrailů a podpora běžeckých lyžařských tratí.
Finanční alokace
2 700 000 Kč
Míra dotace
až 70 %

Státní fond dopravní infrastruktury - Cyklostezky, cyklopruhy

Stav
očekávaná
Zahájení výzvy
1.09.2021
Zdroj financování
Národní
Dotační program
SFDI
Oprávněný žadatel
obec jako budoucí vlastník cyklistické stezky, organizační složka obce (např. městský obvod, městská či místní část), svazek obcí, kraj jako vlastník budované cyklistické stezky nebo jako osoba provádějící výstavbu cyklistické stezky nebo jako vlastník silnice, na které se zřizuje cyklistický pruh, příspěvková organizace správa a údržba silnic zřízená krajem.
Hlavní předmět podpory
výstavbu cyklistické stezky, opravu cyklistické stezky, zřizování jízdních pruhů pro cyklisty na místních komunikacích nebo na silnicích II. nebo III. třídy.
Míra dotace
max. 85%
Více informací

Státní fond dopravní infrastruktury - Zvyšování bezpečnosti, bezbariérové úpravy chodníků

Stav
očekávaná
Zahájení výzvy
1.09.2021
Zdroj financování
Národní
Dotační program
SFDI
Oprávněný žadatel
obec, resp. její organizační složka (např. městský obvod, městská či místní část).
Hlavní předmět podpory
Příspěvky lze poskytnout na Akce na dopravní infrastruktuře zaměřené ke zvýšení bezpečnosti dopravy nebo jejího zpřístupňování osobám s omezenou schopností pohybu a orientace podél silnic I., II., III. třídy nebo místních komunikacích schválených v rámci záměrů Národního rozvojového programu mobility pro všechny (dále jen „NRPM“), a dále Akce zaměřené na úpravy dopravní infrastruktury směřující ke zvýšení bezpečnosti nebo plynulosti dopravy a jejího zklidnění na silnicích I., II. nebo III. třídy.
Míra dotace
max. 85%
Více informací

MAS Podbrněnsko - Udržitelná a bezpečná doprava III, výzva č. 10

Stav
očekávaná
Zahájení výzvy
1.09.2021
Ukončení výzvy
15.12.2021
Zdroj financování
MAS
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
Aktivita Terminály a parkovací systémy - Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované či zakládané kraji, organizace zřizované či zakládané obcemi, organizace zřizované či zakládané dobrovolnými svazky obcí, dopravci ve veřejné dopravě nebo základě smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících. Aktivita Bezpečnost dopravy - Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované či zakládané kraji, organizace zřizované či zakládané obcemi, organizace zřizované či zakládané dobrovolnými svazky obcí, provozovatelé dráhy nebo drážní dopravy podle zákona č. 266/1994 Sb. (Správa železniční dopravní cesty, s.o. a obchodní společnosti). Aktivita Cyklodoprava - Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, organizace zřizované či zakládané obcemi, organizace zřizované či zakládané dobrovolnými svazky obcí.
Hlavní předmět podpory
Terminály a parkovací systémy - Rekonstrukce, modernizace a výstavba terminálů, Rekonstrukce, modernizace a výstavba samostatných parkovacích systémů, Rekonstrukce, modernizace a výstavba samostatných systémů P+G. Bezpečnost dopravy - Rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků podél silnic nebo choníků a stazek odklánějících pěší dopravu od silnic, Rekonstrukce, modernizace a výstavba bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy, Rekonstrukce, modernizace a výstavba podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice místní komunikace, železniční a tramvajovou dráhu, Realizace prvků zvyšujících bezpočnost železniční, silniční, cyklisticeké a pěší dopravy. Cyklodoprava - Výstavby samostatných stezek pro cyklisty nebo stezek pro syklisty a chodce se společným nebo dděleným provozem s dopravním značením, Rekonstrukce, modernizace a výstavba jízdních pruhů pro cyklisty nebo společných pásů pro cyklisty a chodce v přidruženém prostoru silnic a místních komunikací s dopravním značením, Realizace liniových opatření pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru silnic a místních komunikací v podobě vyhrazených jízdních pruhů pro cyklisty, piktogramových koridorů pro cyklisty nebo vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy a jízdní kola.
Finanční alokace
cca 3,6 mil. Kč
Míra dotace
95%
Více informací

Chcete zapojit svůj projektový záměr?

Budeme rádi, když nás informujete o Vašem projektovém záměru.

Odpovíme Vám o možnostech zařazení do programu SMART JMK.