Bezpečná doprava
Příklady dobré praxe

Prevence nežádoucího pohybu cyklistů v CHKO Pálava
Správa CHKO Pálava se potýká na svém území s ilegálním pohybem cyklistů. Jedná o národní přírodní rezervace (NPR). Jedním z předpokládaných důvodů tohoto nezodpovědného jednání cyklistů je nemožnost kolo bezpečně odložit a dále pokračovat v cestě.
Více informací

Bezpečnost pohybu dětí u školy v Blatnici pod Svatým Antonínkem
Problémová situace se nachází na místní komunikaci u ZŠ/MŠ, která je neprůjezdná a hrozí tu konflikt pěších, obzvláště dětí s automobilovou dopravou v důsledku absence vyhrazených míst pro přecházení, koncentrace osob a automobilů v ranní a odpolední době na této komunikaci (začátek/konec vyučování).
Více informací

Doporučení experta na dopravní bezpečnost v obci Kostelec u Kyjova
Problémový stav v Kostelci je způsoben problematickým pohybem pěších, kdy buď hrozí konflikt s automobilovou dopravou nebo není řešena bezbariérovost, a to hned na několika místech – v místě u autobusové zastávky – točny, u školy, v úseku od centra obce k obecnímu úřadu/poště/kulturnímu domu a konečně v úseku od obecního úřadu ve směru na Kyjov.
Více informací

V Meclově chodí děti do školy už bezpečně
V obci Meclov v okrese Domažlice v jihozápadních Čechách myslí na děti a jejich rodiče. Před budovou mateřské školy byla vybudována parkovací místa pro rodiče a návštěvníky školy a upraveno přilehlé prostranství parkovou úpravou.
Více informací

Inteligentní světelná signalizace ve Vysokém Mýtě řídí dopravu a zvyšuje bezpečnost
Inteligentní světelná signalizace a související infrastruktura nabízí zajímavé příležitosti, jak zvýšit bezpečnost dopravního provozu ve městech. Již dávno to není pouze záležitost velkých měst. Od srpna 2019 se o jejích přednostech mohou přesvědčit i obyvatelé dvanáctitisícového Vysokého Mýta v Pardubickém kraji.
Více informací

Pilotní projekt Bezpečný přechod v Praze
Pilotní projekt Bezpečný přechod před vybranou školní bodovou v Praze 5 bude kombinovat hned několik smart technologií s cílem zvýšit bezpečnost a informovanost o aktuální dopravní situaci.
Více informací

Chytrý systém přechodu pro chodce varuje řidiče před neopatrnými chodci
Britská společnost Umbrellium s pomocí pojišťovací firmy Direct Line vyvinula „chytrý“ přechod s názvem Starling (Stigmergic Adaptive Response Learning). Chrání řidiče před chodci používajícími na přechodech telefon, ale i chodce samé
Více informací
Dotace
IROP ITI - SC 1.2: Udržitelná doprava
- Stav
- vyhlášená
- Ukončení výzvy
- 31.10.2022
- Zdroj financování
- EU/ITI
- Dotační program
- IROP
- Oprávněný žadatel
- Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí
- Hlavní předmět podpory
- Terminály a parkovací systémy, Telematika pro veřejnou dopravu, Nízkoemisní a bezemisní vozidla, Bezpečnost dopravy, Cyklodoprava
- Finanční alokace
- cca 7 mld. Kč
- Míra dotace
- až 100%
Státní fond dopravní infrastruktury - Cyklostezky, cyklopruhy
- Stav
- vyhlášená
- Zahájení výzvy
- 12.10.2021
- Ukončení výzvy
- 25.02.2022
- Zdroj financování
- Národní
- Dotační program
- SFDI
- Oprávněný žadatel
- obec jako budoucí vlastník cyklistické stezky, organizační složka obce (např. městský obvod, městská či místní část), svazek obcí, kraj jako vlastník budované cyklistické stezky nebo jako osoba provádějící výstavbu cyklistické stezky nebo jako vlastník silnice, na které se zřizuje cyklistický pruh, příspěvková organizace správa a údržba silnic zřízená krajem.
- Hlavní předmět podpory
- výstavbu cyklistické stezky, opravu cyklistické stezky, zřizování jízdních pruhů pro cyklisty na místních komunikacích nebo na silnicích II. nebo III. třídy.
- Míra dotace
- max. 85%
Státní fond dopravní infrastruktury - Zvyšování bezpečnosti, bezbariérové úpravy chodníků
- Stav
- vyhlášená
- Zahájení výzvy
- 12.10.2021
- Ukončení výzvy
- 11.02.2022
- Zdroj financování
- Národní
- Dotační program
- SFDI
- Oprávněný žadatel
- obec, resp. její organizační složka (např. městský obvod, městská či místní část).
- Hlavní předmět podpory
- Příspěvky lze poskytnout na Akce na dopravní infrastruktuře zaměřené ke zvýšení bezpečnosti dopravy nebo jejího zpřístupňování osobám s omezenou schopností pohybu a orientace podél silnic I., II., III. třídy nebo místních komunikacích schválených v rámci záměrů Národního rozvojového programu mobility pro všechny (dále jen „NRPM“), a dále Akce zaměřené na úpravy dopravní infrastruktury směřující ke zvýšení bezpečnosti nebo plynulosti dopravy a jejího zklidnění na silnicích I., II. nebo III. třídy.
- Míra dotace
- max. 85%
MAS Hrušovansko, z.s. - Bezpečnost v dopravě III
- Stav
- vyhlášená
- Zahájení výzvy
- 2.08.2021
- Ukončení výzvy
- 30.09.2021
- Zdroj financování
- MAS
- Dotační program
- IROP
- Oprávněný žadatel
- Obce, dobrovolné svazky obcí
- Hlavní předmět podpory
- Rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků I., II. a III. Třídy a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějících pěší dopravu od silnic I., II. a III. Třídy a místních komunikací, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace, včetně přechodů pro chodce a míst pro přecházení. Rekonstrukce, modernizace a výstavba bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy. Rekonstrukce, modernizace a výstavba podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice I., II. a II. třídy, místní komunikace železniční a tramvajovou dráhu, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a navazujících na bezbariérové komunikace pro pěší. Realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy (bezpečnostní opatření realizovaná na silnici, místní komunikaci nebo dráze, veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů.
- Finanční alokace
- 6 855 000,340 Kč
- Míra dotace
- max. 95%
MAS Podbrněnsko - Udržitelná a bezpečná doprava III, výzva č. 10
- Stav
- vyhlášená
- Zahájení výzvy
- 23.08.2021
- Ukončení výzvy
- 15.12.2021
- Zdroj financování
- MAS
- Dotační program
- IROP
- Oprávněný žadatel
- Aktivita Terminály a parkovací systémy - Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované či zakládané kraji, organizace zřizované či zakládané obcemi, organizace zřizované či zakládané dobrovolnými svazky obcí, dopravci ve veřejné dopravě nebo základě smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících. Aktivita Bezpečnost dopravy - Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované či zakládané kraji, organizace zřizované či zakládané obcemi, organizace zřizované či zakládané dobrovolnými svazky obcí, provozovatelé dráhy nebo drážní dopravy podle zákona č. 266/1994 Sb. (Správa železniční dopravní cesty, s.o. a obchodní společnosti). Aktivita Cyklodoprava - Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, organizace zřizované či zakládané obcemi, organizace zřizované či zakládané dobrovolnými svazky obcí.
- Hlavní předmět podpory
- Terminály a parkovací systémy - Rekonstrukce, modernizace a výstavba terminálů, Rekonstrukce, modernizace a výstavba samostatných parkovacích systémů, Rekonstrukce, modernizace a výstavba samostatných systémů P+G. Bezpečnost dopravy - Rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků podél silnic nebo choníků a stazek odklánějících pěší dopravu od silnic, Rekonstrukce, modernizace a výstavba bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy, Rekonstrukce, modernizace a výstavba podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice místní komunikace, železniční a tramvajovou dráhu, Realizace prvků zvyšujících bezpočnost železniční, silniční, cyklisticeké a pěší dopravy. Cyklodoprava - Výstavby samostatných stezek pro cyklisty nebo stezek pro syklisty a chodce se společným nebo dděleným provozem s dopravním značením, Rekonstrukce, modernizace a výstavba jízdních pruhů pro cyklisty nebo společných pásů pro cyklisty a chodce v přidruženém prostoru silnic a místních komunikací s dopravním značením, Realizace liniových opatření pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru silnic a místních komunikací v podobě vyhrazených jízdních pruhů pro cyklisty, piktogramových koridorů pro cyklisty nebo vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy a jízdní kola.
- Finanční alokace
- 3 676 829,15 Kč
- Míra dotace
- 95%
MAS Partnerství venkova, z. s. – Zvyšování bezpečnosti dopravy (IV.)
- Stav
- vyhlášená
- Zahájení výzvy
- 9.08.2021
- Ukončení výzvy
- 16.11.2021
- Zdroj financování
- MAS
- Dotační program
- IROP
- Oprávněný žadatel
- obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí, provozovatelé dráhy nebo drážní dopravy
- Hlavní předmět podpory
- Rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků podél silnic I., II. a III. třídy a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějících pěší dopravu od silnic I., II a III. třídy a místních komunikací, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace, včetně přechodů pro chodce a míst pro přecházení. Rekonstrukce, modernizace a výstavba bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy. Rekonstrukce, modernizace a výstavba podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice I., II. a III. třídy, místní komunikace, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a navazujících na bezbariérové komunikace pro pěší. Realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy (bezpečnostní opatření realizovaná na silnici, místní komunikaci nebo dráze, B51veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů).
- Finanční alokace
- 2 597 359,80 Kč
- Míra dotace
- 95%
MAS Vyškovsko - Doprava a bezpečnost IV. (11. výzva)
- Stav
- vyhlášená
- Zahájení výzvy
- 26.10.2021
- Ukončení výzvy
- 15.12.2021
- Zdroj financování
- MAS
- Dotační program
- IROP
- Oprávněný žadatel
- kraje, obce; dobrovolné svazky obcí; organizace zřizované nebo zakládané kraji; organizace zřizované nebo zakládané obcemi; organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí
- Hlavní předmět podpory
- Aktivita Bezpečnost • Rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků podél silnic I., II. a III. třídy a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějících pěší dopravu od silnic I., II a III. třídy a místních komunikací, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace, včetně přechodů pro chodce a míst pro přecházení • Rekonstrukce, modernizace a výstavba bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy • Rekonstrukce, modernizace a výstavba podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice I., II. a III. třídy, místní komunikace, železniční a tramvajovou dráhu, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a navazujících na bezbariérové komunikace pro pěší • Realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy (bezpečnostní opatření realizovaná na silnici, místní komunikaci nebo dráze, veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů); Aktivita Cyklodoprava • Výstavba samostatných stezek pro cyklisty nebo stezek pro cyklisty a chodce se společným nebo odděleným provozem s dopravním značením C8a,b, C9a,b nebo C10a,b, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami • Výstavba jízdních pruhů pro cyklisty nebo společných pásů pro cyklisty a chodce v přidruženém prostoru silnic a místních komunikací s dopravním značením C8a,b, C9a,b nebo C10a,b, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami • Úprava a realizace liniových opatření pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru silnic a místních komunikací v podobě vyhrazených jízdních pruhů pro cyklisty, piktogramových koridorů pro cyklisty nebo vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy a jízdní kola, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami. • Je možná realizace související doprovodné infrastruktury pro cyklisty (např. stojany na jízdní kola), zmírňujících a kompenzačních opatření pro 4 minimalizaci negativních vlivů na životní prostředí (např. výsadba doprovodné zeleně) a souvisejících prvků zvyšujících bezpečnost cyklistické dopravy (např. veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů), vždy při současné rekonstrukci, modernizaci nebo výstavbě komunikace pro cyklisty nebo liniového opatření pro cyklisty.
- Finanční alokace
- 2 433 278,73 Kč
- Míra dotace
- 95%
Dotační program Jihomoravského kraje - Podpora rozvoje cyklistiky a cyklistické dopravy v Jihomoravském kraji v roce 2021
- Stav
- očekávaná
- Zahájení výzvy
- 14.02.2022
- Ukončení výzvy
- 28.02.2022
- Zdroj financování
- Krajský
- Dotační program
- JMK
- Oprávněný žadatel
- Obce, svazky obcí, MAS
- Hlavní předmět podpory
- Účelem dotačního programu je zkvalitnění infrastruktury cyklistické dopravy jako jedné ze základních forem dojížďky do zaměstnání, škol, za službami a rozvoj cykloturistiky jako součásti budování systému bezpečných mezinárodních, národních a krajských cyklostezek a cyklotras a tras MTB na území Jihomoravského kraje. Podpora rozvoje cykloturistiky je chápána jako součást péče o zdraví, snižování podílu individuální motorové dopravy, zdroj zábavy, rozvoj rekreace a cestovního ruchu.
- Finanční alokace
- 10 000 000 Kč
- Míra dotace
- max 60 %
Dotační program Jihomoravského kraje - Podpora udržování čistoty cyklistických komunikací a úpravy běžeckých lyžařských tratí v Jihomoravském kraji v roce 2022
- Stav
- očekávaná
- Zahájení výzvy
- 15.02.2022
- Ukončení výzvy
- 1.03.2022
- Zdroj financování
- Krajský
- Dotační program
- JMK
- Oprávněný žadatel
- Obce, svazky obcí, MAS
- Hlavní předmět podpory
- Cílem je zajištění čistoty a bezpečnosti pro nemotorovou dopravu na území Jihomoravského kraje, tzn. na stezkách pro cyklisty, terénních a cyklistických trasách, podpora bezpečné sjízdnosti singletrailů a podpora běžeckých lyžařských tratí.
- Finanční alokace
- 2 700 000 Kč
- Míra dotace
- až 70 %
Chcete zapojit svůj projektový záměr?
Budeme rádi, když nás informujete o Vašem projektovém záměru.
Odpovíme Vám o možnostech zařazení do programu SMART JMK.