Doprava v klidu – parkování

Příklady dobré praxe

Prevence nežádoucího pohybu cyklistů v CHKO Pálava
Správa CHKO Pálava se potýká na svém území s ilegálním pohybem cyklistů. Jedná o národní přírodní rezervace (NPR). Jedním z předpokládaných důvodů tohoto nezodpovědného jednání cyklistů je nemožnost kolo bezpečně odložit a dále pokračovat v cestě.
Více informací
V Meclově chodí děti do školy už bezpečně
V obci Meclov v okrese Domažlice v jihozápadních Čechách myslí na děti a jejich rodiče. Před budovou mateřské školy byla vybudována parkovací místa pro rodiče a návštěvníky školy a upraveno přilehlé prostranství parkovou úpravou.
Více informací
Studie řeší problém nárazové dopravy v Lednici v duchu SMART VILLAGE
Obec Lednice se potýká s vysokou, a především nárazovou individuální automobilovou dopravou způsobenou značnou turistickou návštěvností. Nejvíce exponovanými měsíci jsou květen a letní prázdniny; ročně Lednici navštíví odhadem 0,5 mil. turistů. Navrhovaným řešením je sběr “tvrdých dat” z dopravy v obci a jejich následná evaluace s návrhy implementace chytrých technologií.
Více informací
Chytré parkování v L’Escala, Španělsko
L'Escala je město, které se nachází pobřeží Costa Brava a je značně ovlivněno sezónností. Díky flexibilnímu a přesnému snímacímu systému pomáhá chytré parkovaní řidičům vybrat správnou možnost parkování dle jejích cílů a parkovací politiky města.
Více informací
Chytrý parkovací systém v Benešově. Prodlouží parkovné bez nutnosti návratu k vozidlu.
Řidiči přijíždějící do centra Benešova už nemusí bloudit a hledat volné parkovací místo. Pomáhá jim v tom nový chytrý parkovací systém, který automaticky rozpozná, kde je volno a řidiče na něj pomocí informačních tabulí nebo aplikace v mobilním telefonu či tabletu navede.
Více informací
Díky malé moravské firmě už vám auto nikdo neodtáhne. V Praze je to ale jinak.
Už vám někdy naložili a odvezli auto, protože jste přehlédli oznámení o čištění ulice? S řešením přišel startup Urbitech, který motoristy na blížící se termín blokového čištění upozorní. Kromě toho nabízí ještě jednu aplikaci – digitální obdobu hlášení místního rozhlasu.
Více informací

Dotace

IROP ITI - SC 1.2: Udržitelná doprava

Stav
vyhlášená
Ukončení výzvy
31.10.2022
Zdroj financování
EU/ITI
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí
Hlavní předmět podpory
Terminály a parkovací systémy, Telematika pro veřejnou dopravu, Nízkoemisní a bezemisní vozidla, Bezpečnost dopravy, Cyklodoprava
Finanční alokace
cca 7 mld. Kč
Míra dotace
až 100%
Více informací

IROP ITI Brno: Parkovací systémy VIII (a) - výzva č. 45

Stav
vyhlášená
Zahájení výzvy
30.04.2021
Ukončení výzvy
2.08.2021
Zdroj financování
EU/ITI
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí, dopravci ve veřejné dopravě na základě smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících .
Hlavní předmět podpory
Výstavba a modernizace samostatných parkovacích systémů. Rekonstrukce, modernizace a výstavba samostatných parkovacích systémů P+R, K+R, B+R nebo P+G jako prvků podporujících multimodalitu.
Finanční alokace
27 529 411 Kč
Míra dotace
max. 90 %
Více informací

Stav
vyhlášená
Zahájení výzvy
30.04.2021
Ukončení výzvy
2.08.2021
Zdroj financování
EU/ITI
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí, dopravci ve veřejné dopravě na základě smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících
Hlavní předmět podpory
Výstavba a modernizace samostatných parkovacích systémů. Rekonstrukce, modernizace a výstavba samostatných parkovacích systémů P+R, K+R, B+R nebo P+G jako prvků podporujících multimodalitu.
Finanční alokace
27 529 411 Kč
Míra dotace
max. 90 %
Více informací

MAS Brána Brněnska, z. s. - Dopravní infrastruktura

Stav
vyhlášená
Zahájení výzvy
16.07.2021
Ukončení výzvy
30.09.2021
Zdroj financování
EU/MAS
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
Aktivita Terminály a parkovací systémy - obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, dobrovolnými svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, dopravci ve veřejné dopravě na základě smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících. Aktivita Bezpečnost dopravy - obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, dobrovolnými svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, provozovatelé dráhy nebo drážní dopravy podle zákona č. 266/1994 Sb. (Správa železniční dopravní cesty, s. o. a obchodní společnosti).
Hlavní předmět podpory
Aktivita Terminály a parkovací systémy - Rekonstrukce, modernizace a výstavba terminálů jako významných přestupních uzlů veřejné dopravy; Rekonstrukce, modernizace a výstavba samostatných parkovacích systémů P+R, K+R, B+R jako prvků podporujících multimodalitu; Rekonstrukce, modernizace a výstavba samostatných parkovacích systémů P+G jako prvků podporujících multimodalitu, který vyvolá v přímé vazbě vznik nové pěší zóny nahrazující uliční prostor původně přístupný automobilové dopravě. Aktivita Bezpečnost dopravy - Rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků podél silnic I., II. a III. třídy a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějících pěší dopravu od silnic I., II a III. třídy a místních komunikací, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace, včetně přechodů pro chodce a míst pro přecházení; Rekonstrukce, modernizace a výstavba bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy; Rekonstrukce, modernizace a výstavba podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice I., II. a III. třídy, místní komunikace, železniční a tramvajovou dráhu, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a navazujících na bezbariérové komunikace pro pěší; Realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy.
Finanční alokace
6 902 243 Kč
Míra dotace
95%
Více informací

MAS Hrušovansko, z.s. - Bezpečnost v dopravě III

Stav
vyhlášená
Zahájení výzvy
2.08.2021
Ukončení výzvy
30.09.2021
Zdroj financování
MAS
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
Obce, dobrovolné svazky obcí
Hlavní předmět podpory
Rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků I., II. a III. Třídy a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějících pěší dopravu od silnic I., II. a III. Třídy a místních komunikací, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace, včetně přechodů pro chodce a míst pro přecházení. Rekonstrukce, modernizace a výstavba bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy. Rekonstrukce, modernizace a výstavba podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice I., II. a II. třídy, místní komunikace železniční a tramvajovou dráhu, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a navazujících na bezbariérové komunikace pro pěší. Realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy (bezpečnostní opatření realizovaná na silnici, místní komunikaci nebo dráze, veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů.
Finanční alokace
6 855 000,340 Kč
Míra dotace
max. 95%
Více informací

Státní fond dopravní infrastruktury - Cyklostezky, cyklopruhy

Stav
očekávaná
Zahájení výzvy
1.09.2021
Zdroj financování
Národní
Dotační program
SFDI
Oprávněný žadatel
obec jako budoucí vlastník cyklistické stezky, organizační složka obce (např. městský obvod, městská či místní část), svazek obcí, kraj jako vlastník budované cyklistické stezky nebo jako osoba provádějící výstavbu cyklistické stezky nebo jako vlastník silnice, na které se zřizuje cyklistický pruh, příspěvková organizace správa a údržba silnic zřízená krajem.
Hlavní předmět podpory
výstavbu cyklistické stezky, opravu cyklistické stezky, zřizování jízdních pruhů pro cyklisty na místních komunikacích nebo na silnicích II. nebo III. třídy.
Míra dotace
max. 85%
Více informací

Státní fond dopravní infrastruktury - Zvyšování bezpečnosti, bezbariérové úpravy chodníků

Stav
očekávaná
Zahájení výzvy
1.09.2021
Zdroj financování
Národní
Dotační program
SFDI
Oprávněný žadatel
obec, resp. její organizační složka (např. městský obvod, městská či místní část).
Hlavní předmět podpory
Příspěvky lze poskytnout na Akce na dopravní infrastruktuře zaměřené ke zvýšení bezpečnosti dopravy nebo jejího zpřístupňování osobám s omezenou schopností pohybu a orientace podél silnic I., II., III. třídy nebo místních komunikacích schválených v rámci záměrů Národního rozvojového programu mobility pro všechny (dále jen „NRPM“), a dále Akce zaměřené na úpravy dopravní infrastruktury směřující ke zvýšení bezpečnosti nebo plynulosti dopravy a jejího zklidnění na silnicích I., II. nebo III. třídy.
Míra dotace
max. 85%
Více informací

MAS Podbrněnsko - Udržitelná a bezpečná doprava III, výzva č. 10

Stav
očekávaná
Zahájení výzvy
1.09.2021
Ukončení výzvy
15.12.2021
Zdroj financování
MAS
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
Aktivita Terminály a parkovací systémy - Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované či zakládané kraji, organizace zřizované či zakládané obcemi, organizace zřizované či zakládané dobrovolnými svazky obcí, dopravci ve veřejné dopravě nebo základě smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících. Aktivita Bezpečnost dopravy - Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované či zakládané kraji, organizace zřizované či zakládané obcemi, organizace zřizované či zakládané dobrovolnými svazky obcí, provozovatelé dráhy nebo drážní dopravy podle zákona č. 266/1994 Sb. (Správa železniční dopravní cesty, s.o. a obchodní společnosti). Aktivita Cyklodoprava - Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, organizace zřizované či zakládané obcemi, organizace zřizované či zakládané dobrovolnými svazky obcí.
Hlavní předmět podpory
Terminály a parkovací systémy - Rekonstrukce, modernizace a výstavba terminálů, Rekonstrukce, modernizace a výstavba samostatných parkovacích systémů, Rekonstrukce, modernizace a výstavba samostatných systémů P+G. Bezpečnost dopravy - Rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků podél silnic nebo choníků a stazek odklánějících pěší dopravu od silnic, Rekonstrukce, modernizace a výstavba bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy, Rekonstrukce, modernizace a výstavba podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice místní komunikace, železniční a tramvajovou dráhu, Realizace prvků zvyšujících bezpočnost železniční, silniční, cyklisticeké a pěší dopravy. Cyklodoprava - Výstavby samostatných stezek pro cyklisty nebo stezek pro syklisty a chodce se společným nebo dděleným provozem s dopravním značením, Rekonstrukce, modernizace a výstavba jízdních pruhů pro cyklisty nebo společných pásů pro cyklisty a chodce v přidruženém prostoru silnic a místních komunikací s dopravním značením, Realizace liniových opatření pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru silnic a místních komunikací v podobě vyhrazených jízdních pruhů pro cyklisty, piktogramových koridorů pro cyklisty nebo vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy a jízdní kola.
Finanční alokace
cca 3,6 mil. Kč
Míra dotace
95%
Více informací

Chcete zapojit svůj projektový záměr?

Budeme rádi, když nás informujete o Vašem projektovém záměru.

Odpovíme Vám o možnostech zařazení do programu SMART JMK.