Doprava v klidu – parkování

Příklady dobré praxe

V Meclově chodí děti do školy už bezpečně
V obci Meclov v okrese Domažlice v jihozápadních Čechách myslí na děti a jejich rodiče. Před budovou mateřské školy byla vybudována parkovací místa pro rodiče a návštěvníky školy a upraveno přilehlé prostranství parkovou úpravou.
Více informací
Studie řeší problém nárazové dopravy v Lednici v duchu SMART VILLAGE
Obec Lednice se potýká s vysokou, a především nárazovou individuální automobilovou dopravou způsobenou značnou turistickou návštěvností. Nejvíce exponovanými měsíci jsou květen a letní prázdniny; ročně Lednici navštíví odhadem 0,5 mil. turistů. Navrhovaným řešením je sběr “tvrdých dat” z dopravy v obci a jejich následná evaluace s návrhy implementace chytrých technologií.
Více informací
Chytré parkování v L’Escala, Španělsko
L'Escala je město, které se nachází pobřeží Costa Brava a je značně ovlivněno sezónností. Díky flexibilnímu a přesnému snímacímu systému pomáhá chytré parkovaní řidičům vybrat správnou možnost parkování dle jejích cílů a parkovací politiky města.
Více informací
Chytrý parkovací systém v Benešově. Prodlouží parkovné bez nutnosti návratu k vozidlu.
Řidiči přijíždějící do centra Benešova už nemusí bloudit a hledat volné parkovací místo. Pomáhá jim v tom nový chytrý parkovací systém, který automaticky rozpozná, kde je volno a řidiče na něj pomocí informačních tabulí nebo aplikace v mobilním telefonu či tabletu navede.
Více informací
Díky malé moravské firmě už vám auto nikdo neodtáhne. V Praze je to ale jinak.
Už vám někdy naložili a odvezli auto, protože jste přehlédli oznámení o čištění ulice? S řešením přišel startup Urbitech, který motoristy na blížící se termín blokového čištění upozorní. Kromě toho nabízí ještě jednu aplikaci – digitální obdobu hlášení místního rozhlasu.
Více informací

Dotace

IROP ITI - SC 1.2: Udržitelná doprava

Stav
vyhlášená
Ukončení výzvy
31.10.2022
Zdroj financování
EU/ITI
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí
Hlavní předmět podpory
Terminály a parkovací systémy, Telematika pro veřejnou dopravu, Nízkoemisní a bezemisní vozidla, Bezpečnost dopravy, Cyklodoprava
Finanční alokace
cca 7 mld. Kč
Míra dotace
až 100%
Více informací

MAS Brána Brněnska - Dopravní infrastruktura

Stav
vyhlášená
Zahájení výzvy
25.06.2020
Ukončení výzvy
5.10.2020
Zdroj financování
ITI/MAS
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, dobrovolnými svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, dopravci ve veřejné dopravě na základě smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících, provozovatelé dráhy nebo drážní dopravy podle zákona č. 266/1994 Sb. (Správa železniční dopravní cesty, s. o. a obchodní společnosti)
Hlavní předmět podpory
Terminály a parkovací systémy: - Rekonstrukce, modernizace a výstavba terminálů jako významných přestupních uzlů veřejné dopravy, jejichž parametry odpovídají zařazení do odpovídající kategorie přestupního uzlu dle ČSN 73 6425-2; - Rekonstrukce, modernizace a výstavba samostatných parkovacích systémů P+R, K+R, B+R jako prvků podporujících multimodalitu; - Rekonstrukce, modernizace a výstavba samostatných parkovacích systémů P+G jako prvků podporujících multimodalitu, který vyvolá v přímé vazbě vznik nové pěší zóny nahrazující uliční prostor původně přístupný automobilové dopravě. Aktivita Bezpečnost dopravy: - Rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků podél silnic I., II. a III. třídy a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějících pěší dopravu od silnic I., II a III. třídy a místních komunikací, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace, včetně přechodů pro chodce a míst pro přecházení; - Rekonstrukce, modernizace a výstavba bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy; - Rekonstrukce, modernizace a výstavba podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice I., II. a III. třídy, místní komunikace, železniční a tramvajovou dráhu, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a navazujících na bezbariérové komunikace pro pěší; -Realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy (bezpečnostní opatření realizovaná na silnici, místní komunikaci nebo dráze, veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů).
Finanční alokace
16 740 305,070 Kč
Míra dotace
95%
Více informací

MAS Jižní Slovácko - Doprava II (Terminály, parkovací systémy, Bezpečnost dopravy, Cyklodoprava)

Stav
vyhlášená
Zahájení výzvy
15.07.2020
Ukončení výzvy
25.08.2020
Zdroj financování
ITI/MAS
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
Obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí
Hlavní předmět podpory
Rekonstrukce, modernizace a výstavba terminálů a parkovacích systémů a bezpečnost dopravy - rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků podél silnic I., II. a III. třídy a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějících pěší dopravu od silnic I., II a III. třídy a místních komunikací, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace, včetně přechodů pro chodce a míst pro přecházení; - rekonstrukce, modernizace a výstavba bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy; - rekonstrukce, modernizace a výstavba podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice I., II. a III. třídy, místní komunikace, železniční a tramvajovou dráhu, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a navazujících na bezbariérové komunikace pro pěší; - realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy (bezpečnostní opatření realizovaná na silnici, místní komunikaci nebo dráze, veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů. Cyklodoprava - - výstavba samostatných stezek pro cyklisty nebo stezek pro cyklisty a chodce, - výstavba jízdních pruhů pro cyklisty nebo společných pásů pro cyklisty a chodce, -Úprava a realizace liniových opatření pro cyklisty vhlavním dopravním prostoru silnic a místních komunikací v podobě vyhrazených jízdních pruhů procyklisty, piktogramových koridorů pro cyklisty nebo vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy a jízdní kola, sloužících kdopravě do zaměstnání, škol a za službami.
Finanční alokace
2 125 231 Kč
Míra dotace
až 95 %
Více informací

MAS Partnerství venkova, z. s. - Zvyšování bezpečnosti dopravy (III.)

Stav
vyhlášená
Zahájení výzvy
13.07.2020
Ukončení výzvy
29.09.2020
Zdroj financování
ITI/MAS
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí, provozovatelé dráhy nebo drážní dopravy podle zákona č. 266/1994 Sb., o drahách (Správa železniční dopravní cesty, s. o. a obchodní společnosti)
Hlavní předmět podpory
rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků podél silnic I., II. a III. třídy a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějících pěší dopravu od silnic, rekonstrukce, modernizace a výstavba bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy, rekonstrukce, modernizace a výstavba podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice, realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy (bezpečnostní opatření realizovaná na silnici, místní komunikaci nebo dráze, B51veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů).
Finanční alokace
7 079 048 Kč
Míra dotace
až 95 %
Více informací

MAS Hrušovansko, z.s. - Bezpečnost v dopravě II

Stav
vyhlášená
Zahájení výzvy
24.07.2020
Ukončení výzvy
31.08.2020
Zdroj financování
ITI/MAS
Dotační program
IROP
Oprávněný žadatel
Obce, dobrovolné svazky obcí
Hlavní předmět podpory
Bezpečnost dopravy - Rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků podél silnic I., II. a III. třídy a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějících pěší dopravu, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace, včetně přechodů pro chodce a míst pro přecházení; Rekonstrukce, modernizace a výstavba bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy; Rekonstrukce, modernizace a výstavba podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice; Realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy (bezpečnostní opatření realizovaná na silnici, místní komunikaci nebo dráze, veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů)
Finanční alokace
7.897.460 Kč
Míra dotace
až 95 %
Více informací

MAS Brána Brněnska, z. s. - Dopravní infrastruktura

Stav
plánovaná
Zahájení výzvy
1.04.2020
Ukončení výzvy
3.08.2020
Zdroj financování
EU
Dotační program
IROP
Hlavní předmět podpory
Terminály a parkovací systémy, bezpečnost dopravy.
Více informací

Státní fond dopravní infrastruktury - Cyklistické stezky, cyklopruhy

Stav
očekávaná
Zahájení výzvy
1.01.2021
Zdroj financování
Národní
Dotační program
SFDI
Oprávněný žadatel
obec jako vlastník cyklistické stezky, organizační složka obce (např. městský obvod, městská či místní část), příspěvková organizace zřízená obcí, která vykonává správu tohoto majetku ve vlastnictví obce, svazek obcí, kraj jako vlastník budované cyklistické stezky nebo jako osoba provádějící výstavbu cyklistické stezky nebo jako vlastník silnice, na které se zřizuje cyklistický pruh, příspěvková organizace zřízená krajem, která vykonává správu tohoto majetku ve vlastnictví kraje.
Hlavní předmět podpory
Financování výstavby nebo oprav cyklistických stezek nebo zřizování jízdních pruhů pro cyklisty.
Míra dotace
max. 85%
Více informací

Státní fond dopravní infrastruktury - Zvyšování bezpečnosti nebo plynulosti dopravy

Stav
očekávaná
Zahájení výzvy
1.01.2021
Zdroj financování
Národní
Dotační program
SFDI
Oprávněný žadatel
obec, resp. její organizační složka
Hlavní předmět podpory
Zvýšení bezpečnosti nebo plynulosti dopravy nebo opatření ke zpřístupňování dopravy osobám s omezenou schopností pohybu nebo orientace.
Míra dotace
max. 85%
Více informací

Chcete zapojit svůj projektový záměr?

Budeme rádi, když nás informujete o Vašem projektovém záměru.

Odpovíme Vám o možnostech zařazení do programu SMART JMK.