Doprava v klidu – parkování
Příklady dobré praxe

Prevence nežádoucího pohybu cyklistů v CHKO Pálava
Správa CHKO Pálava se potýká na svém území s ilegálním pohybem cyklistů. Jedná o národní přírodní rezervace (NPR). Jedním z předpokládaných důvodů tohoto nezodpovědného jednání cyklistů je nemožnost kolo bezpečně odložit a dále pokračovat v cestě.
Více informací

V Meclově chodí děti do školy už bezpečně
V obci Meclov v okrese Domažlice v jihozápadních Čechách myslí na děti a jejich rodiče. Před budovou mateřské školy byla vybudována parkovací místa pro rodiče a návštěvníky školy a upraveno přilehlé prostranství parkovou úpravou.
Více informací

Studie řeší problém nárazové dopravy v Lednici v duchu SMART VILLAGE
Obec Lednice se potýká s vysokou, a především nárazovou individuální automobilovou dopravou způsobenou značnou turistickou návštěvností. Nejvíce exponovanými měsíci jsou květen a letní prázdniny; ročně Lednici navštíví odhadem 0,5 mil. turistů. Navrhovaným řešením je sběr “tvrdých dat” z dopravy v obci a jejich následná evaluace s návrhy implementace chytrých technologií.
Více informací

Chytré parkování v L’Escala, Španělsko
L'Escala je město, které se nachází pobřeží Costa Brava a je značně ovlivněno sezónností. Díky flexibilnímu a přesnému snímacímu systému
pomáhá chytré parkovaní řidičům vybrat správnou možnost parkování dle jejích cílů a parkovací politiky města.
Více informací

Chytrý parkovací systém v Benešově. Prodlouží parkovné bez nutnosti návratu k vozidlu.
Řidiči přijíždějící do centra Benešova už nemusí bloudit a hledat volné parkovací místo. Pomáhá jim v tom nový chytrý parkovací systém, který automaticky rozpozná, kde je volno a řidiče na něj pomocí informačních tabulí nebo aplikace v mobilním telefonu či tabletu navede.
Více informací

Díky malé moravské firmě už vám auto nikdo neodtáhne. V Praze je to ale jinak.
Už vám někdy naložili a odvezli auto, protože jste přehlédli oznámení o čištění ulice? S řešením přišel startup Urbitech, který motoristy na blížící se termín blokového čištění upozorní. Kromě toho nabízí ještě jednu aplikaci – digitální obdobu hlášení místního rozhlasu.
Více informací
Dotace
IROP ITI - SC 1.2: Udržitelná doprava
- Stav
- vyhlášená
- Ukončení výzvy
- 31.10.2022
- Zdroj financování
- EU/ITI
- Dotační program
- IROP
- Oprávněný žadatel
- Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí
- Hlavní předmět podpory
- Terminály a parkovací systémy, Telematika pro veřejnou dopravu, Nízkoemisní a bezemisní vozidla, Bezpečnost dopravy, Cyklodoprava
- Finanční alokace
- cca 7 mld. Kč
- Míra dotace
- až 100%
Státní fond dopravní infrastruktury - Cyklostezky, cyklopruhy
- Stav
- vyhlášená
- Zahájení výzvy
- 12.10.2021
- Ukončení výzvy
- 25.02.2022
- Zdroj financování
- Národní
- Dotační program
- SFDI
- Oprávněný žadatel
- obec jako budoucí vlastník cyklistické stezky, organizační složka obce (např. městský obvod, městská či místní část), svazek obcí, kraj jako vlastník budované cyklistické stezky nebo jako osoba provádějící výstavbu cyklistické stezky nebo jako vlastník silnice, na které se zřizuje cyklistický pruh, příspěvková organizace správa a údržba silnic zřízená krajem.
- Hlavní předmět podpory
- výstavbu cyklistické stezky, opravu cyklistické stezky, zřizování jízdních pruhů pro cyklisty na místních komunikacích nebo na silnicích II. nebo III. třídy.
- Míra dotace
- max. 85%
Státní fond dopravní infrastruktury - Zvyšování bezpečnosti, bezbariérové úpravy chodníků
- Stav
- vyhlášená
- Zahájení výzvy
- 12.10.2021
- Ukončení výzvy
- 11.02.2022
- Zdroj financování
- Národní
- Dotační program
- SFDI
- Oprávněný žadatel
- obec, resp. její organizační složka (např. městský obvod, městská či místní část).
- Hlavní předmět podpory
- Příspěvky lze poskytnout na Akce na dopravní infrastruktuře zaměřené ke zvýšení bezpečnosti dopravy nebo jejího zpřístupňování osobám s omezenou schopností pohybu a orientace podél silnic I., II., III. třídy nebo místních komunikacích schválených v rámci záměrů Národního rozvojového programu mobility pro všechny (dále jen „NRPM“), a dále Akce zaměřené na úpravy dopravní infrastruktury směřující ke zvýšení bezpečnosti nebo plynulosti dopravy a jejího zklidnění na silnicích I., II. nebo III. třídy.
- Míra dotace
- max. 85%
IROP ITI Brno: Parkovací systémy VIII (a) - výzva č. 45
- Stav
- vyhlášená
- Zahájení výzvy
- 30.04.2021
- Ukončení výzvy
- 30.11.2021
- Zdroj financování
- EU/ITI
- Dotační program
- IROP
- Oprávněný žadatel
- Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí, dopravci ve veřejné dopravě na základě smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících .
- Hlavní předmět podpory
- Výstavba a modernizace samostatných parkovacích systémů. Rekonstrukce, modernizace a výstavba samostatných parkovacích systémů P+R, K+R, B+R nebo P+G jako prvků podporujících multimodalitu.
- Finanční alokace
- 27 529 411 Kč
- Míra dotace
- max. 90 %
- Stav
- vyhlášená
- Zahájení výzvy
- 30.04.2021
- Ukončení výzvy
- 2.08.2021
- Zdroj financování
- EU/ITI
- Dotační program
- IROP
- Oprávněný žadatel
- Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí, dopravci ve veřejné dopravě na základě smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících
- Hlavní předmět podpory
- Výstavba a modernizace samostatných parkovacích systémů. Rekonstrukce, modernizace a výstavba samostatných parkovacích systémů P+R, K+R, B+R nebo P+G jako prvků podporujících multimodalitu.
- Finanční alokace
- 27 529 411 Kč
- Míra dotace
- max. 90 %
MAS Hrušovansko, z.s. - Bezpečnost v dopravě III
- Stav
- vyhlášená
- Zahájení výzvy
- 2.08.2021
- Ukončení výzvy
- 30.09.2021
- Zdroj financování
- MAS
- Dotační program
- IROP
- Oprávněný žadatel
- Obce, dobrovolné svazky obcí
- Hlavní předmět podpory
- Rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků I., II. a III. Třídy a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějících pěší dopravu od silnic I., II. a III. Třídy a místních komunikací, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace, včetně přechodů pro chodce a míst pro přecházení. Rekonstrukce, modernizace a výstavba bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy. Rekonstrukce, modernizace a výstavba podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice I., II. a II. třídy, místní komunikace železniční a tramvajovou dráhu, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a navazujících na bezbariérové komunikace pro pěší. Realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy (bezpečnostní opatření realizovaná na silnici, místní komunikaci nebo dráze, veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů.
- Finanční alokace
- 6 855 000,340 Kč
- Míra dotace
- max. 95%
MAS Podbrněnsko - Udržitelná a bezpečná doprava III, výzva č. 10
- Stav
- vyhlášená
- Zahájení výzvy
- 23.08.2021
- Ukončení výzvy
- 15.12.2021
- Zdroj financování
- MAS
- Dotační program
- IROP
- Oprávněný žadatel
- Aktivita Terminály a parkovací systémy - Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované či zakládané kraji, organizace zřizované či zakládané obcemi, organizace zřizované či zakládané dobrovolnými svazky obcí, dopravci ve veřejné dopravě nebo základě smlouvy o veřejných službách v přepravě cestujících. Aktivita Bezpečnost dopravy - Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované či zakládané kraji, organizace zřizované či zakládané obcemi, organizace zřizované či zakládané dobrovolnými svazky obcí, provozovatelé dráhy nebo drážní dopravy podle zákona č. 266/1994 Sb. (Správa železniční dopravní cesty, s.o. a obchodní společnosti). Aktivita Cyklodoprava - Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, organizace zřizované či zakládané obcemi, organizace zřizované či zakládané dobrovolnými svazky obcí.
- Hlavní předmět podpory
- Terminály a parkovací systémy - Rekonstrukce, modernizace a výstavba terminálů, Rekonstrukce, modernizace a výstavba samostatných parkovacích systémů, Rekonstrukce, modernizace a výstavba samostatných systémů P+G. Bezpečnost dopravy - Rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků podél silnic nebo choníků a stazek odklánějících pěší dopravu od silnic, Rekonstrukce, modernizace a výstavba bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy, Rekonstrukce, modernizace a výstavba podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice místní komunikace, železniční a tramvajovou dráhu, Realizace prvků zvyšujících bezpočnost železniční, silniční, cyklisticeké a pěší dopravy. Cyklodoprava - Výstavby samostatných stezek pro cyklisty nebo stezek pro syklisty a chodce se společným nebo dděleným provozem s dopravním značením, Rekonstrukce, modernizace a výstavba jízdních pruhů pro cyklisty nebo společných pásů pro cyklisty a chodce v přidruženém prostoru silnic a místních komunikací s dopravním značením, Realizace liniových opatření pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru silnic a místních komunikací v podobě vyhrazených jízdních pruhů pro cyklisty, piktogramových koridorů pro cyklisty nebo vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy a jízdní kola.
- Finanční alokace
- 3 676 829,15 Kč
- Míra dotace
- 95%
MAS Partnerství venkova, z. s. – Zvyšování bezpečnosti dopravy (IV.)
- Stav
- vyhlášená
- Zahájení výzvy
- 9.08.2021
- Ukončení výzvy
- 16.11.2021
- Zdroj financování
- MAS
- Dotační program
- IROP
- Oprávněný žadatel
- obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí, provozovatelé dráhy nebo drážní dopravy
- Hlavní předmět podpory
- Rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků podél silnic I., II. a III. třídy a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějících pěší dopravu od silnic I., II a III. třídy a místních komunikací, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace, včetně přechodů pro chodce a míst pro přecházení. Rekonstrukce, modernizace a výstavba bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy. Rekonstrukce, modernizace a výstavba podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice I., II. a III. třídy, místní komunikace, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a navazujících na bezbariérové komunikace pro pěší. Realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy (bezpečnostní opatření realizovaná na silnici, místní komunikaci nebo dráze, B51veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů).
- Finanční alokace
- 2 597 359,80 Kč
- Míra dotace
- 95%
MAS Vyškovsko - Doprava a bezpečnost IV. (11. výzva)
- Stav
- vyhlášená
- Zahájení výzvy
- 26.10.2021
- Ukončení výzvy
- 15.12.2021
- Zdroj financování
- MAS
- Dotační program
- IROP
- Oprávněný žadatel
- kraje, obce; dobrovolné svazky obcí; organizace zřizované nebo zakládané kraji; organizace zřizované nebo zakládané obcemi; organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí
- Hlavní předmět podpory
- Aktivita Bezpečnost • Rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků podél silnic I., II. a III. třídy a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějících pěší dopravu od silnic I., II a III. třídy a místních komunikací, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace, včetně přechodů pro chodce a míst pro přecházení • Rekonstrukce, modernizace a výstavba bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy • Rekonstrukce, modernizace a výstavba podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice I., II. a III. třídy, místní komunikace, železniční a tramvajovou dráhu, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a navazujících na bezbariérové komunikace pro pěší • Realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy (bezpečnostní opatření realizovaná na silnici, místní komunikaci nebo dráze, veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů); Aktivita Cyklodoprava • Výstavba samostatných stezek pro cyklisty nebo stezek pro cyklisty a chodce se společným nebo odděleným provozem s dopravním značením C8a,b, C9a,b nebo C10a,b, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami • Výstavba jízdních pruhů pro cyklisty nebo společných pásů pro cyklisty a chodce v přidruženém prostoru silnic a místních komunikací s dopravním značením C8a,b, C9a,b nebo C10a,b, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami • Úprava a realizace liniových opatření pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru silnic a místních komunikací v podobě vyhrazených jízdních pruhů pro cyklisty, piktogramových koridorů pro cyklisty nebo vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy a jízdní kola, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami. • Je možná realizace související doprovodné infrastruktury pro cyklisty (např. stojany na jízdní kola), zmírňujících a kompenzačních opatření pro 4 minimalizaci negativních vlivů na životní prostředí (např. výsadba doprovodné zeleně) a souvisejících prvků zvyšujících bezpečnost cyklistické dopravy (např. veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů), vždy při současné rekonstrukci, modernizaci nebo výstavbě komunikace pro cyklisty nebo liniového opatření pro cyklisty.
- Finanční alokace
- 2 433 278,73 Kč
- Míra dotace
- 95%
Chcete zapojit svůj projektový záměr?
Budeme rádi, když nás informujete o Vašem projektovém záměru.
Odpovíme Vám o možnostech zařazení do programu SMART JMK.