Doprava v klidu – parkování
Příklady dobré praxe

Prevence nežádoucího pohybu cyklistů v CHKO Pálava
Správa CHKO Pálava se potýká na svém území s ilegálním pohybem cyklistů. Jedná o národní přírodní rezervace (NPR). Jedním z předpokládaných důvodů tohoto nezodpovědného jednání cyklistů je nemožnost kolo bezpečně odložit a dále pokračovat v cestě.
Více informací

V Meclově chodí děti do školy už bezpečně
V obci Meclov v okrese Domažlice v jihozápadních Čechách myslí na děti a jejich rodiče. Před budovou mateřské školy byla vybudována parkovací místa pro rodiče a návštěvníky školy a upraveno přilehlé prostranství parkovou úpravou.
Více informací

Studie řeší problém nárazové dopravy v Lednici v duchu SMART VILLAGE
Obec Lednice se potýká s vysokou, a především nárazovou individuální automobilovou dopravou způsobenou značnou turistickou návštěvností. Nejvíce exponovanými měsíci jsou květen a letní prázdniny; ročně Lednici navštíví odhadem 0,5 mil. turistů. Navrhovaným řešením je sběr “tvrdých dat” z dopravy v obci a jejich následná evaluace s návrhy implementace chytrých technologií.
Více informací

Chytré parkování v L’Escala, Španělsko
L'Escala je město, které se nachází pobřeží Costa Brava a je značně ovlivněno sezónností. Díky flexibilnímu a přesnému snímacímu systému
pomáhá chytré parkovaní řidičům vybrat správnou možnost parkování dle jejích cílů a parkovací politiky města.
Více informací

Chytrý parkovací systém v Benešově. Prodlouží parkovné bez nutnosti návratu k vozidlu.
Řidiči přijíždějící do centra Benešova už nemusí bloudit a hledat volné parkovací místo. Pomáhá jim v tom nový chytrý parkovací systém, který automaticky rozpozná, kde je volno a řidiče na něj pomocí informačních tabulí nebo aplikace v mobilním telefonu či tabletu navede.
Více informací

Díky malé moravské firmě už vám auto nikdo neodtáhne. V Praze je to ale jinak.
Už vám někdy naložili a odvezli auto, protože jste přehlédli oznámení o čištění ulice? S řešením přišel startup Urbitech, který motoristy na blížící se termín blokového čištění upozorní. Kromě toho nabízí ještě jednu aplikaci – digitální obdobu hlášení místního rozhlasu.
Více informací
Dotace
Státní fond dopravní infrastruktury - Cyklistické stezky, cyklopruhy
- Stav
- vyhlášená
- Zahájení výzvy
- 21.09.2020
- Ukončení výzvy
- 1.02.2021
- Zdroj financování
- Národní
- Dotační program
- SFDI
- Oprávněný žadatel
- obec jako vlastník cyklistické stezky, organizační složka obce (např. městský obvod, městská či místní část), příspěvková organizace zřízená obcí, která vykonává správu tohoto majetku ve vlastnictví obce, svazek obcí, kraj jako vlastník budované cyklistické stezky nebo jako osoba provádějící výstavbu cyklistické stezky nebo jako vlastník silnice, na které se zřizuje cyklistický pruh, příspěvková organizace zřízená krajem, která vykonává správu tohoto majetku ve vlastnictví kraje.
- Hlavní předmět podpory
- Financování výstavby nebo oprav cyklistických stezek nebo zřizování jízdních pruhů pro cyklisty.
- Finanční alokace
- 200 mil. Kč
- Míra dotace
- max. 85%
Státní fond dopravní infrastruktury - Zvyšování bezpečnosti nebo plynulosti dopravy nebo opatření ke zpřístupňování dopravy osobám s omezenou schopností pohybu nebo orientace
- Stav
- vyhlášená
- Zahájení výzvy
- 18.09.2020
- Ukončení výzvy
- 29.01.2021
- Zdroj financování
- Národní
- Dotační program
- SFDI
- Oprávněný žadatel
- obec, resp. její organizační složka
- Hlavní předmět podpory
- Zvýšení bezpečnosti nebo plynulosti dopravy nebo opatření ke zpřístupňování dopravy osobám s omezenou schopností pohybu nebo orientace. - výstavba, rekonstrukce nebo úpravy chodníků; výstavba, rekonstrukce nebo bezbariérové úpravy nástupišť linkových spojů a veřejné hromadné dopravy (MHD, integrované dopravy, atd.) podél autobusových zastávek; výstavba, rekonstrukce nebo stavební úprava vlastních autobusových zálivů.
- Finanční alokace
- 460 mil. Kč
- Míra dotace
- max. 85%
IROP ITI - SC 1.2: Udržitelná doprava
- Stav
- vyhlášená
- Ukončení výzvy
- 31.10.2022
- Zdroj financování
- EU/ITI
- Dotační program
- IROP
- Oprávněný žadatel
- Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí, organizace zřizované nebo zakládané kraji, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí
- Hlavní předmět podpory
- Terminály a parkovací systémy, Telematika pro veřejnou dopravu, Nízkoemisní a bezemisní vozidla, Bezpečnost dopravy, Cyklodoprava
- Finanční alokace
- cca 7 mld. Kč
- Míra dotace
- až 100%
MAS Podbrněnsko - Udržitelná a bezpečná doprava II
- Stav
- vyhlášená
- Zahájení výzvy
- 21.09.2020
- Ukončení výzvy
- 19.03.2021
- Zdroj financování
- ITI/MAS
- Dotační program
- IROP
- Oprávněný žadatel
- kraje, organizace zřizované nebo zakládané kraji, obce, organizace zřizované nebo zakládané obcemi, nestátní neziskové organizace, církve, církevní organizace, organizační složky státu, příspěvkové organizace organizačních složek státu, školy a školská zařízení v oblasti předškolního, základního a středního vzdělávání a vyšší odborné školy, další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit.
- Hlavní předmět podpory
- A. Terminály a parkovací systémy - Rekonstrukce, modernizace a výstavba terminálů jako významných přestupních uzlů veřejné dopravy, samostatných parkovacích systémů, samostatných systémů P+G; B. Bezpečnost dopravy - Rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějících pěší dopravu od silnic, bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy, podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice, místní komunikace, železniční a tramvajovou dráhu, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a navazujících bezbariérové komunikace pro pěší - Realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy; C. Cyklodoprava - Výstavby samostatných stezek pro cyklisty nebo stezek pro cyklisty a chodce, jízdních pruhů pro cyklisty nebo společných pásů pro cyklisty a chodce v přidruženém prostoru silnic, Realizace liniových opatření pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru silnic a místních komunikací v podobě vyhrazených jízdních pruhů pro cyklisty, piktogramových koridorů pro cyklisty nebo vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy a jízdní kola, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami.
- Finanční alokace
- 13 254 890,61 Kč
- Míra dotace
- 95 %
MAS Vyškovsko - Doprava a bezpečnost III.
- Stav
- vyhlášená
- Zahájení výzvy
- 23.11.2020
- Ukončení výzvy
- 28.02.2021
- Zdroj financování
- ITI/MAS
- Dotační program
- IROP
- Oprávněný žadatel
- kraje, obce; dobrovolné svazky obcí; organizace zřizované nebo zakládané kraji; organizace zřizované nebo zakládané obcemi; organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí; provozovatelé dráhy nebo drážní dopravy
- Hlavní předmět podpory
- A: rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků podél silnic I., II. a III. třídy a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějících pěší dopravu od silnic I., II a III. třídy a místních komunikací, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace, včetně přechodů pro chodce a míst pro přecházení; bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy; podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice I., II. a III. třídy, místní komunikace, železniční a tramvajovou dráhu, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a navazujících na bezbariérové komunikace pro pěší; realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy; je možná realizace zmírňujících a kompenzačních opatření pro minimalizaci negativních vlivů na životní prostředí (např. výsadba doprovodné zeleně). B: výstavba samostatných stezek pro cyklisty nebo stezek pro cyklisty a chodce se společným nebo odděleným provozem s dopravním značením C8a,b, C9a,b nebo C10a,b, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami; výstavba jízdních pruhů pro cyklisty nebo společných pásů pro cyklisty a chodce v přidruženém prostoru silnic a místních komunikací s dopravním značením C8a,b, C9a,b nebo C10a,b, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami; úprava a realizace liniových opatření pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru silnic a místních komunikací v podobě vyhrazených jízdních pruhů pro cyklisty, piktogramových koridorů pro cyklisty nebo 4 vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy a jízdní kola, sloužících k dopravě do zaměstnání, škol a za službami; je možná realizace související doprovodné infrastruktury pro cyklisty (např. stojany na jízdní kola), zmírňujících a kompenzačních opatření pro minimalizaci negativních vlivů na životní prostředí (např. výsadba doprovodné zeleně) a souvisejících prvků zvyšujících bezpečnost cyklistické dopravy (např. veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů)
- Finanční alokace
- 6 242 303,25 Kč
- Míra dotace
- až 95 %
Národní program Životního prostředí - Podpora obcí v národních parcích (5/2020)
- Stav
- vyhlášená
- Zahájení výzvy
- 11.01.2021
- Ukončení výzvy
- 12.04.2021
- Zdroj financování
- Národní
- Dotační program
- MŽP
- Oprávněný žadatel
- Oblast A-D – všechny právnické osoby, s výjimkou obchodních korporací s podílem územních samosprávných celků menším než 50 % a politických stran a hnutí; Oblast E – správy národních parků a nestátní neziskové organizace, jejichž hlavní činností je environmentální vzdělávání, výchova a osvěta; Oblast F – všechny výše uvedené subjekty za předpokladu, že jsou oprávněnými příjemci v souladu s pravidly pro žadatele a příjemce dotace v OPŽP
- Hlavní předmět podpory
- V dotačním programu na podporu obcí ležících na území národní parků je k dispozici 100 milionů korun, určeny jsou na rozvoj infrastruktury, podporu osvěty a šetrného turismu či modernizaci pouličního osvětlení. Prostředky lze využít také ke zpracování rozvojových studií nebo ke spolufinancování nákladných projektů z Operačního programu Životní prostředí. Dotaci lze získat na: 5.5.A – Podpora v oblasti infrastruktury a vybavenosti obcí; 5.5.B – Snížení světelného znečištění; 5.5.C – Podpora zpracování rozvojových dokumentů a studií; 5.5.D – Podpora informačních center orientovaných na národní parky; 5.5.E – Podpora programů vzdělávání a osvěty v oblastech životního prostředí; 5.5.F – Kofinancování podpořených projektů v rámci OPŽP.
- Finanční alokace
- 100 000 000 Kč
- Míra dotace
- max 85 %
Nadace ČEZ - Oranžový přechod
- Stav
- plánovaná
- Zahájení výzvy
- 1.02.2021
- Ukončení výzvy
- 30.04.2020
- Zdroj financování
- Nadace
- Dotační program
- ČEZ
- Oprávněný žadatel
- Města a obce v ČR
- Hlavní předmět podpory
- Grantové řízení Oranžový přechod je zaměřeno na podporu zvyšování bezpečnosti formou instalace osvětlení přechodů pro chodce. Nadační příspěvek je určen na instalaci osvětlení dosud neosvětlených nebezpečných přechodů pro chodce v intravilánu i extravilánu.
- Míra dotace
- 120 000 Kč
Chcete zapojit svůj projektový záměr?
Budeme rádi, když nás informujete o Vašem projektovém záměru.
Odpovíme Vám o možnostech zařazení do programu SMART JMK.